رویداد تازه شو با محوریت فناوری مد و لباس در اراک انجام شد

ربات کشاورز: مرکزی رویداد ˮتازه شوˮ با محوریت فناوری مد و لباس در حوزه صنایع خلاق فرهنگی به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان جهاد دانشگاهی استان مرکزی اجرا شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، فاطمه محرمخانی کارآفرین و مدیر و موسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ارمغان در این رویداد که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان مرکزی برگزار شد، هدف از راه اندازی آموزشگاه را آموزش صحیح مهارت و کمک به شروع کار برای جوانان عنوان نمود و اظهار داشت: هدف این است که هنرجویان با یادگیری مهارت و کسب کار در حوزه پوشاک، کاری را راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: ابتدای فعالیت، تولید چادرهای آستین دار را طراحی کردم که در نمایشگاه های گوناگون در کشور ارائه شد، اما متاسفانه در شهرهای زیارتی و شهرهای جنوب کشور چادرهای طراحی شده توسط بنده، کپی شده و با نام تجاری دیگری به فروش می رسید.
محرمخانی افزود: با توجه به این قبیل شکست ها در راه راه، از آنها درس گرفته و با وجود یاس و ناامیدی غیرقابل توصیف، عقب نشینی نکردم و در نهایت به موفقیت های زیادی همچون همکاری با تولیدکنندگان پوشاک و مزون داران کشور دست پیدا کردم.
وی افزود: صنعت پوشاک در ایران بسیار پررونق است و افراد زیادی دراین زمینه فعالیت دارند، پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان است که اهمیت آن غیرقابل انکار است. با اهمیت ترین عامل در این شغل، داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی و شناخت اندام و پارچه است، در کنار اینها شاید بتوان با اهمیت ترین عامل موفقیت را برای یک خیاط، تجربه دانست.
محرمخانی بیان کرد: هم اکنون مراجعه افراد خصوصا افراد تحصیل کرده برای فراگیری این حرفه نسبت به قبل بالا رفته و بدین جهت می توان دریافت که این شغل بعنوان یک کسب وکار درآمدزا در نظر گرفته شده و برای برخی افراد یک کالای باارزش و لوکس شمرده می شود.
وی اشاره کرد: یک تولیدکننده موفق باید با چالش های بازار کار آشنا باشد و برای تولید در حیطه مد و لباس، شناسایی انواع پارچه و چرخه رنگ را مورد توجه قرار دهد. شناسایی بازار هدف و نیازهای بازار، بسته بندی شکیل، سیاست کار درست و صداقت و جلب اعتماد مشتری و داشتن نام تجاری برای کالاهای تولیدی در کار نیز باید همیشه در دستور کار تولیدکنندگان باشد.
مهدیه آرمانفر کارآفرین و صاحب برند میمبو نیز در این رویداد اظهار داشت: برند میمبو در زمینه طراحی و تولید پوشاک کودک و عرضه به بازار تهران و چند شهرستان دیگر در سراسر کشور فعالیت دارد که ۵ نفر نیروی مستقیم و ۶ نیروی غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.
وی افزود: برنامه ریزی هدفمند و کوشش برای رفع موانع و عدم عقب نشینی و تبدیل تهدیدها به فرصت همچون عوامل موفقیت در این راه بوده است. بزرگترین مانع موفقیت ها ترس از شکست است که باید بر این ترس غلبه کرد، جرات مقابله با ترس ها آموختنی است.
آرمانفر افزود: اشتباهات و شکست ها، پله های صعود و یادگیری هستند و هیچ فرد موفقی بدون درنوردیدن این پله ها به مقصد نرسیده است.
سحر اسکندری کارآفرین و صاحب برند تار و پود نیز که حرفه خودرا از سال ۹۵ آغاز نموده با اعلان اینکه مسیر شغلی باید منطبق بر استعدادها و خاستگاه درونی باشد، افزود: مرور تجربه های دوران کودکی می تواند در این راه موفقیت آفرین باشد چونکه در کودکی دغدغه پول وجود ندارد و می توان استعدادها را کشف کرد.
وی افزود: مهم نیست چند نفر در این راه شما را تشویق می کنند بلکه مهم این است بتوان با تمام محدودیت ها و مشکلات به راه ادامه داد.
مهشید قناتی متخصص و منتور فناوری مد نیز در آخر این رویداد در جمع بندی مباحث مطرح شده به تشریح فعالیت ها و موفقیت های فعالیت خود پرداخت و اظهار داشت: با توجه ویژه به خلاءها و کمبودها و فرصت های زمانی پیش رو می توان به ایده های جدید دست پیدا کرد.

منبع: