تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی

ربات کشاورز: پژوهشگران دانشگاه توکیو از تولید مواد خوراکی بسیار مستحکم با بهره گیری از ضایعات انواع مواد غذایی آگاهی داده اند. بااینکه این مواد از بتن هم قوی تر هستند، اما کماکان خوشمزه هستند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، آمارهای سازمان ملل نشان میدهد که سالانه ۱.۳ میلیارد تن ضایعات مواد غذایی در جهان تولید می شود. بخش زیادی از این ضایعات حاصل مصرف نشدن مواد غذایی در بازه زمانی مشخص شده و فاسدشدن آنها است.
تبدیل ضایعات مواد غذایی به موادخوراکی قابل مصرف و مستحکم بوسیله ترکیب آنها با نوعی جلبک دریایی حاصل می شود. سپس با فرآوری این ترکیبات مواد قویتر از بتن حاصل می شوند. پژوهشگران با بهره گیری از روشی که قبلاً برای ساخت مصالح ساختمانی با بهره گیری از پودر چوب به کار گرفته شده بود، ضایعات غذایی را با یکدیگر ترکیب کرده و در خلأ خشک کرده و سپس پودر کردند و سپس پودرها را آب و برخی چاشنی ها مخلوط کرده و محصول نهایی را در دمای بالا تحت فشار قرار دادند.
این ترکیب نهایی که در مقابل خم شدن مقاومت بالاتری نسبت به بتن دارد، طعم خودرا برای مدتی قابل قبول حفظ می نماید و برای یک دوره آزمایشی چهار ماهه در مقابل پوسیدگی، قارچ و حشرات مقاومت کرد.
حتی افزودن شکر و نمک بر مقاومت این ماده تأثیری نداشت.

منبع: