بهبود بیماریهای قارچی و افزایش قدرت دفاعی پوست با حنا

ربات کشاورز: گیاه حنا در بهبود بیماریهای قارچی پوست مؤثر بوده و موجب افزایش قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماریها می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگ های گیاه حنا برای معالجه جذام کاربرد دارد، اظهار نمود: این گیاه برای معالجه یرقان مفید و در بهبود بیماریهای قارچی پوست نیز مؤثر است.

مهندس پویان با اشاره به اینکه حنا را با نام هایی چون قون، رقان، الهنا و فاغیه می شناسند، اظهار داشت: برگ های گیاه برای معالجه جذام به کار می آید. وی با اشاره به اینکه گل های این گیاه، شوره سر و همین طور چربی زیاد مو را از بین می برد، اضافه کرد: میوه و پوست ریشه آن ملین است و جوشانده ریشه آن برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل مفیدست و همین طور له شده برگ های تازه آن برای ناراحتی های پوستی مفید است؛ سوزش پا در اثر بیماری بری بری را درمان می کند، همین طور حنا کردن کف پا موجب لطیف شدن پوست و رفع بوی بد پا می شود و نیروی جنسی را تقویت می کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حنا برای درمان جوش و کورک صورت مفید می باشد، برای ترمیم زخم های روماتیسمی اثربخش و دمنوش برگ حنا به صورت غرغره برای درمان پیله دندان مفید می باشد، اشاره کرد: مصرف دمنوش آن برای رفع خشونت صدا نافع است؛ پودر ریشه حنا برای معالجه جوش و کورک سر بچه ها اثربخش و خمیر حنا برای عفونت چرکی دور انگشت دست و بیماریهای ناخن بسیار مفید می باشد. همین طور روغن و مرهم حنا برای نرم کردن و درمان زخم و ضرب خوردگی مفید می باشد. میوه درخت حنا برای رفع خارش پوست نافع است و از بیدزدگی لباس جلوگیری می کند.

مهندس پویان با اشاره به اینکه ضماد مخلوط برگ گردو با حنا برای سردرد و درد بیضه ها کاربرد دارد، مخلوط حنا با سرکه به صورت مرهم روی پیشانی برای درمان سردرد مفیدست و حنا مخلوط با روغن زیتون و آب گشنیز برای رشد موی سر اثرات مفیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، وی تاکید کرد: دم کرده این گیاه به صورت دهان شویه، زخم دهان را درمان می کند؛ مصرف دمنوش حنا به مدت ۱۰روز برای رفع عفونت مجاری ادراری بسیار مفید است؛ همین طور برای سنگ کلیه، مثانه و سختی دفع ادرار مفید می باشد. حنا موجب می شود که قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماریها افزایش یابد، ضماد مخلوط حنا با برگ هلو برای درمان اگزما مفید می باشد و التهاب های پوستی را که منجر به درد می شود کاهش می دهد. میزان مصرف خوراکی حنا ۲ گرم و یک بار در روز است.

منبع: