رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد؛ امکان عرضه خدمات جهاددانشگاهی در روستاها با ظرفیت بسیج

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی به استفاده از ظرفیت بسیج در عرضه خدمات جهاد دانشگاهی به روستا تاکید نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر به نقل ازجهاددانشگاهی، مراسم انعقادتفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و سرتیپ دوم پاسدار دکتر مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و تکنولوژی امروز، ۱۵ تیرماه برگزار شد.
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم اظهار نمود: تسریع در برنامه ی پیشرفت کشور و حل مشکلاتی که با آن مواجه هستیم بخصوص در حوزه های اقتصاد و ایجاد اشتغال برای مردم با تمرکز بر جوانان ایجاب می کند امکانات سازمان های توانمند جمهوری اسلامی بخصوص در زمینه توسعه علمی و فناورانه که می تواند منجر به اجرای پروژه های بزرگ و ایجاد اشتغال و خدمات برای مردم در سرتاسر کشور شود در کنار هم قرار گیرند و یکدیگر را تکمیل کنند تا به سرعت بخشیدن به برنامه توسعه کشور کمک کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی فناوری های گوناگونی را در سطح ملی و در سطح بین المللی بوجود آورده که بسیاری از این تکنولوژی های مانند رویان شناخته شده است، اضافه کرد: در حوزه های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی توانمندی های خوبی در گستره جغرافیایی کشور دارد. البته گستره جغرافیایی ما تمرکز بر مراکز استان ها و تعداد کمی از شهرهای بزرگ است.
رئیس جهادانشگاهی خاطرنشان کرد: توان تولید فناوری های زیادی را داریم که باید این همکاری ها آنرا تسریع کند تا این فناوری ها تولید شوند و در دسترس مردم قرار گیرند.
وی به تشریح فعالیتهای جهاددانشگاهی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه آموزش توانمندی خوبی در اختیار جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: خصوصیت بسیج علمی این است که تا عمق روستاهای کشور فعالیت می کند، ازاین رو می توانیم بگوییم بعضی از خدمات ما که قابلیت استفاده در روستاها را دارد مانند بحث اصلاح نژاد دام سبک و سنگین که با عنایت به شرایط ویژه آب و هوای کشور از مباحث ضروری کشور است با استفاده از ظرفیت کل بسیج خیلی راحت می تواند در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار نمود: خوشحال هستیم که این دو مجموعه که هر دو زاده انقلاب و به همه لحاظ شبیه هم هستند می توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند و امیدواریم که با انعقاد این تفاهمنامه بتوانیم در سرعت بخشیدن به توسعه کشور و حل مشکلات در جهت ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم عزیز کمک نماییم.
در ادامه سرتیپ دوم پاسدار دکتر مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری از تلاشهای جهادگونه جهاددانشگاهی بخصوص درعرصه علم و فناوری کشور تقدیر و تشکر می کنم.
وی ضمن اشاره به اینکه پتانسیل هایی چه به صورت بالفعل و چه به صورت بالقوه در دو طرف وجود دارد، اظهار داشت: امروز مفتخر هستیم در خدمت جهاددانشگاهی هستیم که زاییده این انقلاب است و می رود که کشور را در جهت علم و فناوری، هم در جهت اشتغال زایی دانش بنیان و هم در جهت کسب مرجعیت علمی و در رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری کند.
رحیمی اظهار نمود: یکی از ظرفیت های بسیار مهم کشور جهاددانشگاهی است، اما پتانسیل ها و مزیت هایی در بسیج وجود دارد که اگر به جهاددانشگاهی متصل شود می تواند تغییر و تحولات اساسی تر و بهتری در عرصه علم و فناوری کشور ایجاد نماید.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ضمن اشاره به مزیت بسیج افزود: یکی از مزیت های نسبی بسیج وجود سرمایه های انسانی توانمند و متخصص از دانش آموزی تا اساتید است و اغلب این افراد کسانی هستند که یک تفکر جهادی و بسیجی دارند. مزیت دوم قابلیت بسیج کنندگی کارهای نهضتی در عرصه علم و فناوری است. سومین مزیتی که در بسیج وجود دارد شبکه فیزیکی مویرگی است که در سطح کشور بوجود آورده است.
وی اظهار نمود: بسیج در عرصه های مختلف فعالیت می کند که یکی از عرصه هایی که بر مبنای بیانیه گام دوم هدف گذاری شد عرصه علم و فناوری است. ما در عرصه علم و فناوری سالانه ۱۰۰۰ طرح را هدف گذاری و حمایت می کنیم؛ تلاش داریم موانعی که در راه مخترعین، مبتکرین و فناوران و واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان وجود دارد برداریم.
وی در انتها خاطرنشان کرد: در حوزه علوم انسانی اسلامی بخصوص و در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی کار خوبی در بسیج صورت گرفت و در ادامه این راه جهاددانشگاهی می تواند کمک موثری به ما کند.

منبع: