وکیل خانواده با مشاوره رایگان

ربات کشاورز: موضوعات مرتبط با مسائل خانوادگی به قدری زیاد و پیچیده هستند که نمی‌توان انتظار داشت عامه اجتماع از تمامی آنها مطلع بوده و به تمامی قوانین موجود در این زمینه مسلط باشند.

تنوع مسائل حقوقی، قضایی، کیفری و مسائل مربوط به حقوق تجارت و حقوق ثبت نیز باعث شده است تا وکیل پایه یک دادگستری به فعالیت در یک زمینه خاص بپردازند. فردی که توانایی و تبحر خاص در زمینه رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در دادگاه خانواده را دارد به عنوان وکیل خانواده شناخته می شود. این فرد علاوه بر داشتن علم و فن، تخصص و مهارت خود را مدیون سالها تجربه و فعالیت در دعاوی مرتبط با حقوق خانواده است.

اهمیت خانواده در اسلام

اعتبار و ارزش بنیان خانواده بر هیچ فردی پوشیده نیست. ارزش و اعتباری که بنیان خانواده دارد در تمامی نقاط جهان مورد توجه است با این حال در کشورهای مسلمان و به خصوص کشوری همانند ایران ارزش و جایگاه بالاتری دارد.

بنیان خانواده از آن زمان تشکیل می‌شود که دو فرد در قالب زن و شوهر به عقد یکدیگر در آمده و زندگی زناشویی را شروع می کنند. البته ارزش و احترام انسان حکم می‌کند تا روابطی همانند خواستگاری و نامزدی نیز مورد توجه متون قانونی و فقهی واقع شوند.

هر چند پدیده ای به نام طلاق می‌تواند بنیان خانواده را متزلزل و در نهایت آن را منحل کند اما برخی از آثار ازدواج همانند روابط پدر و مادر با فرزندان خود باعث می شود زوایای ویژه‌ای از روابط خانوادگی در میانطرفین ازدواج ماندگار باشد.

اهمیت این امور باعث شده است تا جمهوری اسلامی ایران دادگاه ویژه ای را به عنوان دادگاه خانواده برای رسیدگی به تمام دادخواست هایی که منشا آنها اختلافات و یا مسائل خانوادگی است تاسیس نماید و حتی قوانین بخصوصی را نیز در این زمینه تصویب کند.

چرا باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟

موضوعات مرتبط با مسائل خانوادگی به قدری زیاد و پیچیده هستند که نمی‌توان انتظار داشت عامه اجتماع از تمامی آنها مطلع بوده و به تمامی قوانین موجود در این زمینه مسلط باشند. موارد ذیل تنها بخشی از مسائل مطروحه در دادگاه خانواده را تشکیل می‌دهند:

  • نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن نامزدی
  • ازدواج ، سن ازدواج
  • الزام به ثبت ازدواج دائم ، اثبات رابطه زوجیت ، أخذ اجازه ازدواج دختر ، ازدواج مجدد زوج
  • مطالبه مهریه ، مهرالمثل ، ممنوع الخروجی ، تأمین خواسته و توقیف اموال ، اعسار و تقسیط
  • جحر ، قیمومت ، نصب قیم ، عزل قیم ، رفع حجر ، حکم رشد
  • نفقه زوجه ، نفقه فرزند ، ترک انفاق
  • تهیه مسکن مستقل ، تمکین ، نشوز زوجه
  • اثبات نسب ، نفی ولد ، اهدای جنین ، فرزند خواندگی
  • عسر و حرج زوجه، گواهی عدم امکان سازش
  • طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات ، رجوع
  • فسخ نکاح ، موارد فسخ نکاح ، تدلیس
  • استرداد جهیزیه ، تأمین دلیل جهیزیه ، تأمین خواسته جهیزیه
  • حضانت فرزند ، ملاقات فرزند
  • دستور موقت در خصوص دعاوی خانواده
  • شروط ضمن عقد ، شرط نصف دارایی ، اجرت المثل ، نحله
  • امور راجع به غایب مفقود الاثر
  • تغییر جنسیت

همانطور که مشاهده می کنید عناوین دادخواست های حقوقی در دادگاه خانواده برگرفته از متون فقهی بوده و به صورت عربی تلفظ می شوند. بسیاری از افراد زمانی که با یک مسئله حقوقی مواجه می شوند حتی نمی دانند چه موضوعی را به‌عنوان موضوع اصلی و دقیق دعوا در دادخواست خود درج کنند.

گذشته از اینکه قوانین ریز و درشتی نیز در این زمینه وجود دارد و حتی رویه قضایی نیز می تواند در رای صادره تاثیرگذار باشد قوانین در طول تاریخ تغییر می‌کنند و این تغییرات مورد توجه قضات و وکلای حقوقی است. بنابراین اگر شما بعد از مواجهه با یک مسئله حقوقییا کیفری به وکیل متخصص در زمینه مورد نظر مراجعه نکنید قطعاً دچار سردرگمی خواهید شد.

رفت و آمد در دادگاهها برای طرفین دعوا به قدری کلافه کننده است که می تواند آنها را از مهمترین امور روزمره نیز باز دارد. در این شرایط می‌توان به راحتی امور مربوطه را به یک وکیل متخصص مانند وکیل خانواده در دعاوی مرتبط محول نمود و شخصاً به مسائل روزمره و به خصوص مسائل کاری بپردازید.

راههای عدم پرداخت مهریه چیست؟

این سوال برای بسیاری از مردانی که از زندگی مشترک خود رضایت ندارند مطرح می شود. در واقع آنان به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند بدون پرداخت مهریه همسر خود را طلاق داده تا حداقل بیشتر  دچار خسارت مادی و معنوی حاصل از جدایی و طلاق نشوند اما متاسفانه باید بگویم که رها های زیادی  برای عدم پرداخت مهریه از جانب مرد بدون رضایت زن وجود ندارد شاید یک مورد و آن هم اثبات تدلیس در نکاح زوجه که البته کاری دشوار است که تنها وکیل مهریه متخصص می تواند از پس آن بیاید.

 در واقع مرد صرفاً زمانی میتواند زن را بدون مهریه طلاق دهد که همسر وی مهریه را بخشیده باشد یا اینکه با فسخ یا بطلان نکاح مواجه گردند یا تدلیس در نکاح را بتواند اثبات کند.

 شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل فرنیان فر از طریق شماره ۰۹۱۲۸۴۶۷۴۴۶ تماس برقرار کنید.