دوربین خودکار هوش مصنوعی لحظات به یاد ماندنی را ثبت می کند

ربات کشاورز: پژوهشگران از تولید یک دوربین جدید مجهز به هوش مصنوعی آگاهی داده اند که قادر به شناسایی و ثبت لحظات خاطره انگیز بطور خودکار و ثبت آنهاست.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، دوربین مذکور توسط شرکت کنون تولید شده و هوش مصنوعی آن قادر به تهیه عکس و ویدئو بصورت خودکار از لحظات و موقعیت های باارزش است.
این دوربین که پاورشات پی ایکس نام دارد، با بررسی حالات چهره افراد و کنترل مداوم آن در نهایت بصورت خودکار لحظه مناسب برای عکاسی یا فیلم برداری را انتخاب می کند.
لنزهای ۱۹ و ۵۷ میلیمتری این دوربین قادر به تهیه تصاویر و ویدیو های ۳۴۰ درجه است. قدرت زوم اپتیکال این دوربین ۳X قدرت زوم دیجیتال آن ۴X است. دوربین مورد اشاره قادر به دریافت فرامین صوتی نیز هست تا بتواند لحظه ای را که کاربر مدنظر دارد ثبت کند و بطور خودکار عمل نکند.
حسگر ۱/۲.۳ CMOS، موتور پردازشگر Digic ۷، امکان ثبت ۶۰ فریم ویدئویی در ثانیه، شارژ باتری به مدت ۵ ساعت، کارت حافظه میکرو اس دی و امکان اتصال بی سیم به گوشیهای اندرویدی و آی او اس برای به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی همچون امکانات گوشی مذکور است. دوربین مورد اشاره را می توان بعنوان وب کم برای ویندوز ۱۰ به کار گرفت. قیمت این دوربین ۵۵۰ دلار است.

منبع: