فراخوان جذب همکار داوری و میانجی گری توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی

ربات کشاورز: مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی از انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آگاهی داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا؛ احمد عبدی پور با اعلان اینکه اداره کل توسعه امورمیانجی گری و داوری مرکز توسعه حل اختلاف با استناد به مجموعه مقررات، بخشنامه ها و اسناد بالادستی به خصوص مفاد فصل سوم سند تحول قضائی و بخشنامه میانجی گری در امور کیفری از میان واجدین شرائط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری دعوت به همکاری کرده است، اظهار داشت: پروسه ثبت نام این مساله از روزسه شنبه ۱۸ آبان ماه شروع و تا ۲۸ آبان ادامه خواهد داشت.
مدیرمرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اشاره به روش های جذب اظهار داشت: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می شود و مجموع ظرفیتهای در نظر گرفته شده برای ۳ حوزه حدود ۲۵ هزار نفرمی باشد.
عبدی پور در ادامه اظهار نمود: در روش آزمونی ۳ نوع آزمون برای جذب برگزار می شود و داوطلبان می توانند در یکی از سه حوزه داوری- داوری تخصصی خانواده و میانجی گری در آزمون ثبت نام کنند.
وی اشاره کرد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح ۲ حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط همچون حقوق، فقه و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ) می توانند برای ثبت نام در آزمونهای داوری، داوری تخصصی خانواده و میانجی گری اقدام و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته های روانشناسی – جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده فقط مجاز به شرکت در آزمونهای میانجی گری و داوری تخصصی خانواده می باشند.
عبدی پور شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون عنوان نمود و اظهار داشت: حداکثر ۲ برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی خواهند شد.
مدیر مرکز آزمون با اشاره به نحوه جذب غیر آزمونی اشاره کرد: تعدادی از داوطلبان، بدون آزمون و بر طبق شرائط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است می توانند نسبت به ثبت نام غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایند.
وی افزود: در روش جذب بدون آزمون، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه ای و تطبیق شرائط (ویژه مؤسسات داوری موجود)مورد بررسی قرار می گیرد که این پروسه توسط مرکز توسعه حل اختلاف انجام میگیرد و بعد از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرائط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.
مدیر مرکز آزمون با اشاره به زمان برگزاری آزمون اظهار داشت: بر طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته، آزمون در تاریخ ۲۶ آذر ماه برگزار می شود و چنانچه بنابر شرایط تغییری در زمان آزمون ایجاد شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
او در آخر اشاره کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش های آزمونی و غیرآزمون اقدام نمایند.

منبع: