نتایج نظرسنجی ایسپا؛ چند درصد مردم علاقه ای به تزریق واکسن کرونا ندارند؟

ربات کشاورز: نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد، ۵.۷ درصد از پاسخگویان علاقه ای به تزریق واکسن کرونا ندارند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، با هدف سنجش دیدگاه مردم درباب تزریق واکسن کرونا، نظرسنجی را در سطح ملی (شهر و روستا) با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال و اندازه نمونه ۱۶۱۲ نفر در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ انجام داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، ۷۵.۱ درصد موافق الزامی شدن تزریق واکسن کرونا هستند، ۲۱.۶ درصد با الزامی شدن تزریق واکسن کرونا برای همه مخالف هستند و ۳.۳ درصد نیز به این پرسش پاسخ ندادند؛ همین طور ۸۳.۳ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال اعلام نمودند که حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، در مقابل ۱۶.۶ درصد بیان نمودند هنوز واکسن کرونا تزریق نکردند.

در سوالی از شهروندانی که هنوز واکسن کرونا نزدند، پرسیده شد: آیا شما قصد دارید در آینده واکسن کرونا بزنید یا خیر؟

نتایج نشان می دهد، ۶۳.۴ درصد از افرادی که تا حالا واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، اظهار داشتند که در آینده واکسن می زنند و در مقابل ۳۴.۳ درصد از افرادی که تا حالا واکسن تزریق نکرده اند، عنوان کردند که در آینده واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد؛ همین طور ۲.۳ درصد هم به این پرسش پاسخ ندادند.
بنابراین ۵.۷ درصد از کل پاسخگویان گفتند که در آینده واکسن کرونا تزریق نخواهند کرد. در نظرسنجی شهریور ایسپا، ۱۴.۲ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال گفته بودند اصلاً علاقه ای به زدن واکسن کرونا ندارند. این درصد در نظرسنجی حاضر به ۵.۷ کاهش پیدا کرده است.

منبع: