نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰، طیبی: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر استفاده از محصولات بومی سازی شده تاکید دارد

رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری امضای تفاهمنامه سه جانبه همکاری با مبحث ˮهمکاری مشترک برای تبدیل یک رام قطار DC متروی تهران به قطار ACˮ اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره بر محصولات بومی سازی شده و لزوم استفاده از آن تاکید می کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در پنجمین و آخرین روز از برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰، تفاهمنامه سه جانبه ای با مبحث “همکاری مشترک برای تبدیل یک رام قطار DC متروی تهران به قطار AC” میان مرکز توسعه فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه امضاء شد. در مراسم امضای این تفاهمنامه، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

این تفاهمنامه به امضای دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی؛ دکتر مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، دکتر حمید ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

حمایت خوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیتهای جهاد داشگاهی

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر محصولات بومی سازی شده و لزوم استفاده از آن همواره تاکید می کند. این معاونت همواره از جهاد دانشگاهی حمایت می کند و تمامی دستاوردها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است. تفاهمنامه ای در زمینه واگن های قطار شهری تهران منعقد کردیم. قول می دهیم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیستم رانش قطارهای سریع السیر را هم به دست بیاوریم؛ وعده ای که با حمایت ها در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به توانمندی های جهاد دانشگاهی اظهار داشت: خوشحال هستم که در نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی حضور دارم. معاونت علمی و فناوری از حامیان جهاد دانشگاهی است و برای توسعه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی، همواره در کنار این نهاد حضور داریم.

دکتر ستاری ضمن اشاره به فعالیت شرکتهای وابسته به جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این شرکت ها در پروژه های توسعه ای حضور دارند و این مورد پرارزش یعنی توسعه جهاد دانشگاهی را تبریک می گویم.

دکتر مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه هم در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این انتظار وجود دارد تا توانمندی دانشمندان ایرانی در همه زمینه ها توسط شرکتهای بزرگ به کار گرفته شود. امضای تفاهمنامه همکاری برای واگن های قطار، حرکت مبارکی است. موفقیت جهاد دانشگاهی در زمینه مترو را تبریک می گویم.