بین پژوهشکده توسعه تکنولوژی و شرکت فولاد غرب آسیا انجام شد؛ امضاء تفاهمنامه ای برای توسعه فناوری بازیافت اسید

به گزارش ربات کشاورز تفاهمنامه توسعه فناوری بازیافت اسید بین پژوهشکده توسعه تکنولوژی و شرکت فولاد غرب آسیا، امروز ۱۹ بهمن ماه، هم زمان با برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به امضا رسید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در هشمین روز از دهه مبارک فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰، در خصوص ” تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها” تفاهمنامه توسعه فناوری بازیافت اسید، بین پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و شرکت فولاد غرب آسیا منعقد شد.
اجرای این تفاهمنامه که هم زمان با سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، به امضاء دکتر سید محمد طباطبایی رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی و مهندس خلیقی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا رسید، یک و نیم میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشورمان خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی؛ دکتر طباطبایی در این حوزه عنوان کرد: الان شرکت فولاد غرب آسیا برای توسعه تکنولوژی بازیافت اسید کلریدریک از اسید سوخته، یک پایلوت با ظرفیت یک تن در روز را با همکاری پژوهشکده توسعه تکنولوژی در دست اجرا دارد.
رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی اظهار داشت: فناوری این فرایند در فاز آزمایشگاهی ایجاد شده، فاز طراحی مفهومی، پایه و تفصیلی هم خاتمه یافته و در محل نصب قرار دارد. بنابراین تفاهم شد پس از طریق اندازی فاز پایلوت نسبت به انعقاد قرارداد همکاری در مورد طراحی و راه اندازی کارخانه بازیافت اسیدکلریدریک از اسیدسوخته به روش تبخیری با ظرفیت ۳۰ تن در روز بعد از دریافت مجوزهای لازم اقدام گردد، که تفاهمنامه فوق در جهت این هدف با شرکت فولاد غرب آسیا به امضا رسید.

منبع: