وزیر علوم: راه حل از بین بردن بیکاری سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است

به گزارش ربات کشاورز وزیر علوم اظهار داشت: با اهمیت ترین راه حل برای از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدعلی زلفی گل به میزبانی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید کرد و ضمن آشنایی با محصولات و خدمات شرکتهای دانش بنیان و خلاق عضو پارک، گفتگو با فعالان این کسب و کارها پرداخت.
شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی، تولیدکننده میکروسکوپ نانو ایران ساخت و شرکتهای فعال در حوزه رباتیک همچون شرکت هایی بودند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آنها بازدید کرد و با فناوران آنها به گفتگو پرداخت.
بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک پردیس و معرفی بخش های مختلف پارک همچون قسمت های دیگر برنامه وزیر، علوم تحقبقات و فناوری در این بازدید بود.
دکتر محمدعلی زلفی گل و معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری این وزارت در نشستی که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: عمده ترین کاری که ما تلاش می نماییم در سال جدید انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد نماییم که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خویش را در میدان عمل آزمایش نمایند و شرایط تبدیل شدن ایده به محصول قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی برای آنان فراهم گردد.
وی اضافه کرد: تلاش می نماییم در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات شتاب دهنده را مستقر نماییم و تسهیلات به آنها دهیم تا بتوانند افراد صاحب ایده را جذب و شرایطی ایجاد کنند که ایده های آنها در راه تبدیل شدن به تولید قرار گیرد و در نهایت به شرکتهای دانش بنیان تبدیل شوند.
دکتر زلفی گل با قدردانی از مقام معظم رهبری برای نامگذاری سالجاری بعنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: مهم ترین مشکل کشور هم اکنون بیکاری است و مهم ترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان است. بنابراین انتظار می رود همه کشور بسیج شوند و با حمایت ها و اختصاص امکانات به علم و فناوری مشکل اشتغال کشور را حل نماییم.
وزیر علوم در این جلسه بر لزوم انتقال تجارب مفید پارک علم و فناوری پردیس از بدو تاسیس تابحال به مدیران پارک های علم و فناوری وزارت علوم و تشکیل نشست های مشترک برای هم افزایی ظرفیت و توانایی ها در جهت تحقق شعار سال تاکید نمود.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این بازدید اظهار داشت: امیدوارم سال جاری سال خوبی برای توسعه شرکتهای دانش بنیان باشد. نامگذاری این سال از آن فرصت های استثنایی است که در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.
ستاری اضافه کرد: تفاهمی که در دولت داریم و در جلسه هیئت دولت تاکید شد این است که معاونت علمی با وزارت خانه های اصلی اقتصادی کشور، برنامه های اینها را {در حوزه دانش بنیان} تا آخر فروردین ماه نهایی می کند و در دولت به تصویب می رساند. وزاری بزرگ اقتصادی و تمام بازیگران اصلی اقتصادی کشور باید به این حوزه بیایند و در کنار ما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

منبع: