گیاهان مفید برای خون دماغ

عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار داشت: مصرف جوشانده گیاه ˮاگیر ترکیˮ و ˮسرو کوهیˮ در رفع خون دماغ و همین طور خون ریزی های رحمی موثر است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، خون دماغ ممکنست علت های ساده ی داشته باشد. بیشتر اوقات ما و اطرافیانمان زمانی که به مدت زیادی در معرض تابش آفتاب قرار می گیریم گرفتار خون دماغ می شویم. البته ناگفته نماند که علت خون دماغ شدن می تواند نشانه بیماریهای دیگری نیز باشد.
دکترنسیم زرین پنجه در این خصوص اظهار داشت: ایجاد خراش در مخاط بینی و ناخن زدن به قسمت قدامی تیغه میانی بینی و محل تجمع مویرگ ها ممکنست موجب خون دماغ شدن شود. همین طور بیماریهای عفونی مانند تیفوئید، سرخک، سرطان خون و غیره موجب خون دماغ شدن می شوند.
عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اشاره کرد: اگر مکرر خون دماغ می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.
وی افزود: گیاهان “اگیر ترکی” و “سرو کوهی” با دارا بودن خواص ضد خونریزی و تنگ کننده مجاری عروق خونی سطحی در رفع حالات ساده خون دماغ اثر درمانی خوبی دارند.
وی با اشاره به اینکه مصرف دم کرده “ریزوم اگیر ترکی” با نام علمی” Acorus calmus L” در رفع خون دماغ و همین طور خون ریزی های رحمی موثر است، اضافه کرد: می توان روزی۳ فنجان از دمکرده این گیاه مصرف کرد. همین طور از این گیاه در دست نوشته های قدیم مصر بعنوان دارو نیز یاده شده است.
دکتر نسیم زرین پنجه اشاره کرد: همین طور می توانید از جوشانده “سرو کوهی” با نام علمی ” Cupressus Sempervirens L” که تنگ کننده مجاری عروق و موثر در خونریزی ها است، بصورت یک فنجان پیش از غذا استفاده کنید.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، او در آخر اضافه کرد: از میوه سرو کوهی برای رفع خون دماغ شدنتان کمک بگیرید بدین صورت که ۳۰گرم از میوه سرو کوهی را در یک لیتر آب بجوشانید و سپس استفاده کنید.