همکاری جنرال موتورز و هوندا برای غلبه بر تسلا

به گزارش ربات کشاورز دو شرکت جنرال موتورز و هوندا قصد دارند با همکاری هم خودرو های برقی ارزانقیمت و مناسبی در مقایسه با تولیدات گران قیمت تسلا عرضه کنند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از رویترز، این دو شرکت اعلام نموده اند بدین منظور پلت فرم مشترکی را طراحی خواهند کرد که برای تولید میلیونها خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷ به کار گرفته خواهد شد و می تواند شرکت تسلا را که فعلا در زمینه تولید این نوع خودرو ها یکه تازی می کند، به عقب براند.
پیش از این جنرال موتورز از همکاری با هوندا برای تولید دو خودروی برقی شاسی بلند اطلاع داده بود. مقرر است این خودرو ها که پرولوگ و اکورا نام دارند، تا سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.
خودروسازان مذکور می گویند این همکاری برای تولید خودرو های برقی مقرون به صرفه همچون خودرو های کراس اوور جمع و جور است که با استفاده از فناوری باتری التیوم جنرال موتورز ساخته شده اند. این شرکت ها از بیان میزان سرمایه گذاری خود در چارچوب همکاری جدید خودداری کردند.
به گفته مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز، شورولت اکینوکس شاسی بلند که در چارچوب این طرح تولید می شود ۳۰۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. در عین حال وسایل نقلیه برقی جدیدی با قیمت پایین تر، هم در چارچوب این طرح تولید می شوند.