برگزاری سلسله نشست های برنامه ریزی آموزشی دانشگاه هنر

ربات کشاورز: معاونت آموزشی دانشگاه هنر، سلسله نشست های برنامه ریزی آموزشی دانشگاه هنر ویژه تدوین سند استراتژیک آموزش به تفکیک گروههای آموزشی را برگزار می نماید
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، معاونت آموزشی دانشگاه هنر بمنظور برنامه ریزی ارتقاء و ایجاد تحول های آموزشی لازم و متناسب با خاصیت های علمی هنری هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه در مقاطع مختلف اقدام به برگزاری سلسله نشست های تخصصی آموزشی با همکاری و همفکری هر یک از گروههای آموزشی دانشگاه کرده است.
دانشگاه هنر اعلام نموده است که با گذشت قریب به ۵ سال از برنامه های آموزشی طرح راهبردی مصوب دانشگاه، ضرورت دارد طی فرایندی مبتنی بر مشارکت دانش، بینش و تجربیات باارزش آموزشی همکاران در دانشکده ها و گروههای آموزشی نسبت به بازبینی های مورد نیاز، خلاق، مؤثر و مفید آموزشی مبادرت شود به نحوی که آینده آموزشی دانشگاه هنر متناسب با رسالت ها، ظرفیت ها و توانمندی های مرتبط برنامه ریزی و راهبری شود.
در این رابطه و در گام نخست، دانشگاه هنر با همفکری جمیع دانشکده ها و گروههای آموزشی و همین طور بررسی های صورت گرفته در شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه، تعداد قابل توجهی رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در طرح راهبردی دانشگاه مورد بازبینی قرار داده و این مهم بعد از طی مراحل و مراتب مربوطه به تصویب هیأت امناء دانشگاه نیز رسیده است.
در گام دوم از این فرآیند، بررسی ها و بازبینی های لازم در مقیاس رشته های جاری و آتی دانشگاه در رابطه با شیوه های آموزشی از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانش آموختگی و حتی بعد از آن مورد برنامه ریزی و اقدام واقع شده است.
در این خصوص دانشگاه هنر برنامه دارد تا جلساتی با حضور جمیع اعضاء هیئت علمی دانشگاه به تفکیک گروههای آموزشی تشکیل گردد. این جلسات به طور منظم و در ایام دوشنبه عصر پیش بینی و شروع شده اند. نخستین جلسه از نشست های این فرآیند، در روز دوشنبه مورخ پنجم اردیبهشت با حضور اعضاء هیأت علمی گروههای آموزشی صنایع دستی و طراحی پارچه و لباس انجام شد و تبادل نظر و همفکری های لازم صورت گرفت. این جلسه ها در هفته های آتی با دیگر گروههای آموزشی دانشگاه ادامه خواهند داشت.
محورهای جلسات فوق الذکر شامل “اخذ نظرات اعضاء هیئت علمی درباب مسائل کیفی آموزشی و جمع آوری پیشنهادها برای ارتقاء فرآیندهای آموزشی مرتبط از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانش آموختگی و بعد از آن”، “همفکری در برنامه ریزی و نگارش طرح جامع آموزشی دانشگاه برای بازه ده ساله و همین طور لطمه شناسی ها و بازبینی های آموزشی مرتبط” و ” هم اندیشی در رابطه با سئوالات و ابهامات موردی اعضاء هیئت علمی درباب موارد آموزشی” خواهد بود.

منبع: