رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد نقش مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در تحقق اهداف شعار سال

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاددانشگاهی در پیامی به مراسم نکوداشت مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بر نقش آنها در تحقق اهداف شعار سال تاکید نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در پیام دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی آمده است:
تربیت نیروی انسانی متخصص متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با تاکید بر رویکرد آموزشِ مهارتی، پژوهش محور و فناوری محور، و ارائه‌ی خدمات آموزشی با تاکید بر آموزش های تخصصیِ پیشرفته‌ی کاربردی و تکمیلی به منظور ارتقاء توانمندی های مهارتی و حرفه ای با استفاده از تکنولوژی های جدید آموزشی در عرصه‌ی ملی و بین المللی از مأموریت های اصلیِ جهاد دانشگاهی براساسِ نیازسنجی صحیح و علمی از جامعه است.
ازمنظرِ این مأموریت ها، جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد علمی، فرهنگی و آموزشیِ برآمده از انقلاب اسلامی هم نقشی بی بدیل و انکارناپذیر در توسعه نظام آموزش مهارتی کشور ایفا می کند و می تواند بعنوان یک شریک و همراه همیشگیِ دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی باشد و در راه توسعه نظام آموزش مهارتی کشور گام بردارد. این مدعا، در دوران بیشتر از سه دهه ای که جهاد دانشگاهی وارد مسیر توسعه آموزش‎های مهارتی شده است، به خوبی دیده می شود.
در همین حال، اهمیت نظام آموزش مهارتی و مأموریت های جهاد دانشگاهی در این حوزه، با تأکیدِ مقام معظم رهبری(مدظله) بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در سال ۱۴۰۱ اهمیتی دوچندان یافته است. تاکید ایشان بر توسعه مهارت ها و احتیاج به پنجه‌ی کارآمد در کنار نیاز به علم، فرصت خوبی برای نقش آفرینی مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در سرتاسر کشور فراهم آورده تا با برعهده گرفتنِ بخش عمده ای از بار مسئولیتِ این مأموریت ها، نقطه اتکای جهاد دانشگاهی در راه حرکت به سمت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. در این میان، مدرسان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی، بخصوص مراکز جهاددانشگاهی، نقش مهمی در تحقق اهداف تبیین شده در شعار سال ۱۴۰۱ برعهده دارند. این امر مستلزم توجه به شرایط و لوازمی است که در اندیشه شهید مطهری تبلور یافته است.
چنان که استاد شهید مرتضی مطهری تبیین کرده اند، استادان و مدرسان، همچون چراغی پرفروغ، با احاطه و پختگیِ علمی، نو بودن مطلب، مدیریت علمی، پاسخگویی به پرسش ها، تدریس دلنشین، بیان مسایلِ کاربردی و نو، تقویت روحیه‌ی تحقیق، تتبع و نقد در دانشجویان، و در عین حال، حس مهربانی و همدردی با آنان، رعایت انصاف در ارزشیابی، خوش خلقی و بردباری، و کوشش برای پرورش خلاقیت و تفکر در دانشجویان، نقش بی نظیری در پیشرفت جامعه ایفا می کنند.
امروزه، گام نهادن در راه انقلاب، مستلزم توجه بیشتر از پیش به نسل جوان و آینده ساز، و پرورش استعدادها و مهارت های موردنیازِ جامعه در بین آنهاست که بی تردید، بخش مهمِ این وظیفه‌ی خطیر برعهده استادان و مدرسان ارجمندی است که با هنرمندیِ تمام، دانشجویان را برای حرکت در راه پیشرفت کشور آماده می کنند.
در روزهای گرامیداشت مقام استاد و معلم، یاد و خاطره معلم شهید، استاد مرتضی مطهری را گرامی می داریم؛ او که در کوتاه فرصتی که تا زمان شهادت در اختیار داشت، به تبیین مسیر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پرداخت و در عمر پربرکت خود، آثاری از خویش به جای گذاشت که او را بدون شک در جایگاه معلمِ شهیدِ انقلاب اسلامی قرار داد.
روز معلم که به درستی، با گرامیداشتِ یاد این معلم بزرگ گره خورده، یادآورِ شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ، در عرصه‌ی تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به معرض نمایش گذاشته اند تا امید بیافرینند.
اینجانب، ضمن تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، و تقدیم مراتب سپاسگزاری و احترام خویش به محضر پُرمهرِ مدرسان گرامیِ مراکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، از خداوند متعال می خواهم توفیق رهروی در راه درخشان انقلاب اسلامی را آن گونه که شهدا، امام شهدا و رهبری معظم تبیین نموده اند، نصیب همه‌ی ما گردانَد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مراسم نکوداشت مدرسان مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با عنوان «جان روشن» برگزار شد و در آن از تعدادی از مدرسان برگزیده کشوری و استانی مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.