دکتر دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد؛ حرکت جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت نوآوری های نرم و فرهنگی

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی یکی از مأموریت های این نهاد در حوزه فناوری های نرم و فرهنگی را توسعه این صنعت در بحث تولید، فروش، بازاریابی و صادرات محصولات موجود خواند و تصریح کرد: مأموریت دیگر جهاد دانشگاهی، حرکت برای ایجاد زیرساخت های نوآوری های نرم و فرهنگی برای تولید محصولات جدید با عنایت به بوم، فرهنگ و نیاز کشور است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، آیین «رونمایی و هم افزایی شرکتهای دانش بنیان و خلاق در حوزه صنایع فرهنگی و گردشگری» با حضور مهندس عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاددانشگاهی؛ پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، امید رضایی فر مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و تعدادی از فعالان این حوزه، سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی برگزار گردید. گزارش این مراسم را اینجا بخوانید.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این مراسم، نوآوری را یک محتوا و مبحث جذاب در همه زمینه ها دانست و اظهار داشت: گردشگری یک فناوری به حساب می آید و امروز در کشور به حوزه های مختلف فناوری توجه خوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه زندگی در این دنیای مادی به فناوری هایی که وابسته به زندگی سخت افزاری ما هستند توجه خوبی شده است اضافه کرد: بنابراین فناوری هایی همچون حمل و نقل، غذا، مسکن و ازاین دست خیلی خوب توسعه پیدا کرده اند و شرکتهای زیادی اقتصاد را در این دیدند تا به سراغ رفع نیازهای جسم انسان ها حرکت کنند.

رییس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به این که امروز در دورانی هستیم که یک اتفاقات تازه درحال اتفاق افتادن است افزود: امروز باوجودآنکه نوع بشر همه امکانات رفاهی را در اختیار دارد، ولی حالش همچنان خوب نیست روح آرامی ندارد، به همین جهت شاهد اتفاقات جدیدی در بحث هنرهای نو همچون ورود چوب، چرم و سنگ به زندگی آدم ها در چارچوب های هنری، تابلوها، کمدها، میزها و… هستیم.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه زمانی فناوری های نرم و فرهنگی هنر یا علاقه مندی های شخصی بودند اضافه کرد: اما الان این فناوری ها اقتصاد دارند و سالهای آینده شاهد رونق و شکوفایی نوآوری ها و فناوری های نرم و فرهنگی خواهیم بود.

رییس جهاد دانشگاهی با تکیه بر این که آن چیزی که امروز به آن نیاز داریم نوآوری است اظهار داشت: نوآوری ترکیب خلاقانه چند فناوری تعریف می شود و در کشور فناوری ها را خوب توسعه داده ایم، اما آنچه امروز به آن نیاز داریم، نوآوری است. به واقع باید اندیشید که چه کالا، محصول و خدماتی را می توانیم عرضه نماییم که «نو» باشد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه گردشگری، نقاشی، فیلم برداری، عکاسی یک فناوری است، افزود: اما ترکیب خلاقانه فناوری های گردشگری، فیلم برداری، مهارت های کامپیوتری همراه با نوآوری گردشگری مجازی را پدید می آورند.

وی ضمن اشاره به این که امروز نیازمند این هستیم نوآوری را به صورت خاص در حوزه فناوری های نرم و فرهنگی در کشور گسترش دهیم اظهار داشت: جهاددانشگاهی دو مأموریت در این عرصه برای خود قائل است. اول توسعه آنچه در صنعت فناوری های نرم و فرهنگی در کشور تابحال اتفاق افتاده است. این توسعه در بحث توسعه تولید، فروش، بازاریابی و صادرات صنایع موجود خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: مأموریت دیگر جهاد دانشگاهی، حرکت برای ایجاد زیرساخت های نوآوری نرم و فرهنگی برای تولید محصولات جدید با عنایت به بوم، فرهنگ و نیاز کشور است. وی ابراز امیدواری کرد تا شاهد توفیقات روز افزون جهاد دانشگاهی بعنوان زیست بوم نوآوری نخبگان کشور باشیم.

منبع: