مدیر شبکه یک در پژوهشگاه رویان: ایجاد برنامه تلویزیونی رویان

ربات کشاورز: مدیر شبکه یک سیما در بازدید از پژوهشگاه رویان از تولید دو برنامه جدید با محتوای رویان آگاهی داد و شعار شبکه اول را ˮدیده بانی پیشرفت کشورˮ اعلام نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک در بازدید از «پژوهشگاه رویان» و در دیدار با مسئولان آن مجموعه از انتخاب «شعار جدید» شبکه یک، تولید دو برنامه جدید «رویان» و «پارسا» و تشکیل کارگروه «پیشرفت» در شبکه یک سیما آگاهی داد.
وی حضور در این پژوهشگاه را نشانه ای از عزم مضاعف رسانه ملی در جهت معرفی پیشرفت ها و ظرفیت های علمی کشور در رسانه ملی و شبکه یک سیما دانست.
مدیر شبکه یک همین طور در این دیدار ماموریت شبکه یک را افزایش حس امید، تعلق و مسئولیت پذیری نسبت به ایران اسلامی از زاویه دید بازنمایی داشته های هویتی، پیشرفت و کارامدی نظام دانست و شعار شبکه را «دیده بانی پیشرفت کشور» اعلام نمود.
مرادی بیناباج اشاره کرد: یکی از ارکان جهاد تبیین، معرفی ظرفیت ها و پیشرفت علمی کشور در عرصه های مختلف است. شبکه یک نیز به عنوان، شبکه «دیدبان پیشرفت ایران» باید از زاویه دیدی جدید با نمایش دستاوردها و تلاش ها، حس خودباوری و تعلق را به جامعه منتقل کند و از این حیث، باید نام و یاد آقای «کاظمی آشتیانی» و دیگر دانشمندان و پژوهشگرانی که خالصانه در پژوهشگاه های کشور کار می کنند، به عنوان «قهرمان ملی» در رسانه ملی برجسته شود و هم پژوهشگاه «رویان» که امروز از نام ها و نشان های شاخص شتاب و پیشرفت علمی کشور است و هم خود نام «رویان» که خوشنام و غرورآفرین است، باید تبدیل به نامی شود که هرجا مخاطب ایرانی و مردم کشور آنرا می شنوند، احساس عزت مندی، افتخار و دلبستگی به ایران عزیز پیدا کنند.
وی سپس اعلام نمود: اگر تاکنون، به قدر کفایت این کار نشده ناشی از کم کاری رسانه است.
مرادی بیناباج اضافه کرد: روایت افرادی که برای درمان ناباروری از خارج از کشور، دست نیاز به سوی جامعه ی درمانی و علمی ایران عزیز دراز می کنند و یا هزاران نفر دیگری که برای حل مشکلات شان به پژوهشگاه های کشور مراجعه می کنند، باید در رسانه ملی نمود پیدا کند، از این جهت تمام کوشش شبکه یک بر این خواهد بود که با رصد حوزه های پیشرفت در کشور، درک و آگاهی درستی از آن حوزه ها به بیننده منتقل نماییم.
او اظهار داشت: گروه دانش و اقتصاد شبکه یک درحال تولید مجله ای تصویری به نام «رویان» است تا جریان رشد و پیشرفت علم و فناوری در کشور از پشت لنز رویان رصد و معرفی شود.
مدیر شبکه یک از «پارسا» به عنوان برنامه دیگر شبکه یک در زمینه ترویج علم نام برد که در آن دانشجویان از نظر تازه و جدیدی به روایت یافته های علمی و پایان نامه های خویش می پردازند.
او در آخر اعلام نمود که در شبکه یک کارگروهی تحت عنوان «پیشرفت» درحال تشکیل است که دانشمندان حوزه های مختلف علمی در آن عضویت خواهند داشت و هدف از تشکیل آن، مطالبه گری سهم پیش قراولان عرصه های علمی و هدایت رسانه ملی در روایت صحیح از حرکت علمی کشور است.

رییس پژوهشگاه رویان نیز در سخنانی با ذکر نام دکتر کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه و خدمات باارزش ایشان، به موفقیت در زمینه ناباروی، سلول های بنیادی، سلول درمانی و همانندسازی اشاره نمود و اظهار داشت: این موفقیت های بزرگ نتیجه ی تفکر «ما می توانیم» تیم همکاران ما در این مرکز رقم خورده است و برای ما مایه افتخار است که پزشکان و متخصصان این حوزه در عرصه ی بین المللی «رویان» را می شناسند و کارهای این مجموعه در در رسانه های بین المللی انعکاس خوبی دارد.
وی اظهار نمود: این پژوهشگاه، سه پژوهشکده تولید مثل، سلول های بنیادی و پژوهشکده زیست فن آوری در شهر أصفهان دارد که سالانه تعداد قابل توجهی بیمار خارج از کشور را میزبانی می نماییم و نتایج بسیار مطلوبی داشته ایم. همین طور ۲۰۰۰ پایان نامه و بیش از ۵۰ عنوان کتاب از تولیدات علمی این مجموعه است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در حاشیه این دیدار مدیران شبکه یک سیما از لابراتوار های پژوهشگاه «رویان» نیز بازدید کردند.

منبع: