مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی: جهاددانشگاهی سهم بزرگی در پیشرفت های کشورمان دارد

به گزارش ربات کشاورز، آذربایجان شرقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف و خصوصاً در زمینه های علمی ورود کرده و عملکرد موفقی داشته است، اظهار داشت: جهاددانشگاهی سهم بزرگی در پیشرفت های افتخارافرین امروز کشورمان داشته و این عملکرد، قابل تقدیر است.
حجت الاسلام محمد انوری، روز یکشنبه، ۲۴ مهرماه، در دیدار با سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی کارهای مختلفی را پیگیری کرده و محورهای فعالیتی این نهاد، گسترش یافته است، افزود: امروز جهاددانشگاهی یک نهاد فقط فرهنگی نبوده و به یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل گشته است.

وی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط جهاددانشگاهی با صنعت بصورت تخصصی تر و افزون تر و به کارگیری مضاعف ظرفیت ها در این رابطه، اشاره کرد: جهاددانشگاهی نیروی انسانی قوی دارد و باید این ظرفیت بطور تمام و کمال مورد استفاده قرار گرفته و نیروها با تمام ظرفیت وارد میدان شوند، چونکه توان بسیاری دارند و نباید مورد غفلت واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه نقش فرهنگی جهاددانشگاهی در داخل دانشگاه قابل کتمان نیست، اما می توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد، افزود: باید ارتباطات بین دانشگاه و جهاددانشگاهی وسیع تر شده و دانشگاه بتواند از ظرفیت های فرهنگی جهاد بطور موثر استفاده نماید، حتی می تواند قسمتی از مباحث فرهنگی به جهاددانشگاهی، به عنوان عضو شورای فرهنگی دانشگاه، سپرده شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی ظرفیت های خوبی در زمینه افکارسنجی دارد، اضافه کرد: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا نیز ظرفیت رسانه ای بالایی در این سازمان بوده که از بستر دانشجویی شروع شده و می تواند پای کار مباحث دانشگاهی قرار گرفته و اثرآفرین باشد.

وی در خاتمه اشاره کرد: با تمام توان در کنار جهاددانشگاهی هستیم تا با همکاری و هم افزایی بتوانیم ماموریت های فرهنگی و علمی را پیش ببریم.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خودرا از دانشگاه تبریز می داند و در حقیقت در بطن دانشگاه رشد و پرورش یافته است، اضافه کرد: توسعه همکاری بین دو مجموعه لازم و لازم است و ما نیز هر آنچه در توان داشته باشیم در کنار دانشگاه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جهاددانشگاهی کشور مسیری به عنوان زیست بوم فناوری نخبگان مشخص کرده اند، اضافه کرد: معتقدم، نخبگان در جهاد دانشگاهی حضور دارند و اگر حمایت های لازم صورت گیرد، اقدامات بسیار موثری صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ۲۲ شهید دانشکده فنی نقطه وصل بین جهاددانشگاهی و دانشگاه تبریز بوده، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد مسیر شهدا را پیش گرفته و همانند شهدا خدمت نماییم و تمام توان خودرا به کار خواهیم گرفت و اساسا این مسیر نتایج خوبی بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با تمام ظرفیت در خدمت دانشگاه خواهیم بود، افزود: می توان از ظرفیت های مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی در امتداد احصای مطالبات جوانان و دانشجویان و در امتداد پایش و بررسی علل حوادث اخیر، استفاده کرد؛ همین طور می توانیم در برگزاری مناظرات دانشجویی همکاری کرده و در کنار دانشگاه نقش آفرینی نماییم.

فاتحی فر با تأکید بر ضرورت بررسی نقاط لطمه زا در زمینه فرهنگی و در بین دانشجویان، اشاره کرد: باید با هم اندیشی، هم افزایی و مطالعات جامع در این رابطه گام برداشته و بتوانیم اثربخشی بهتری در زمینه فرهنگی داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، اشاره کرد: باید با مطالعه و مبنای علمی حرکت کرده و چالش های پیش روی فرهنگی را احصا کرده و نقاط لطمه زا را برطرف نماییم.