افزایش سطح همکاریهای جهاددانشگاهی صنعتی شریف با گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا

به گزارش ربات کشاورز، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به افزایش سطح همکاری ها با جهاددانشگاهی صنعتی شریف تاکید نمودند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در نمایشگاه رویداد فناورانه خودرو های آینده، به افزایش سطح همکاری ها با این سازمان تصریح کرد.
دکتر محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم در بازدید از غرفه سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، بر استفاده از توانمندی های این سازمان در حوزه خودرو و در جهت اهداف این گروه خودرویی برای تأمین قطعات مورد نیاز تصریح کرد.
در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، دکتر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدبد از غرفه سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اظهار داشت: شرکتهای خودروساز برای رفع نیازهای این صنعت از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان استفاده نمایند.
فناوری خودرو های متصل (Connected Car Technology) که در مدیریت ناوگان (ردیابی، عیب یابی و نگهداری )، اطلاع رسانی (مدیریت راه ها، هواشناسی جاده ای، محدودیت های ترافیکی)، ایمنی (تماس اضطراری، هشدارهای ایمنی) و سیستم الکترونیکی کنترل موتور و گیربکس اتوماتیک خودرو (ECU/TCU) که در انواع خودرو های روز و جدید ساخت داخل کاربرد دارد، بخشی از دستاوردهای متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف است که در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.
ابزارهای اندازه گیری و کنترل کیفی قطعات صنعت خودرو با کاربردها و مصارف اندازه گیری و کنترل کیفیت در خطوط تولید و مونتاژ صنعت خودرو، اندازه گیری و کنترل کیفیت قطعات در سایر صنایع (نفت، هوایی، ریلی و…)، همینطور پروژه طراحی و ساخت مجموعه رول تست دستگاه تنظیم زوایای چرخ (اندازه گیری زوایای چرخ خودرو: camber، caster، toe)، دستگاه تنظیم نور چراغ (تنظیم چراغ های نور بالا، نور پایین و مه شکن) و دستگاه اندازه گیری میزان انحراف فرمان یا SWB (دستگاه اندازه گیری میزان چرخش فرمان به صورت بی سیم و با سیم)، طراحی و ساخت تجهیزات پشتیبان خطوط تولید، قسمتی دیگر از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه صنایع خودرویی است که در این نمایشگاه عرضه شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی شریف، رویداد فناورانه خودرو های آینده به همت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با همکاری گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت شرکتهای دانش بنیان و توانمند صنعت خودرو در ایام ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار شد.