تولید ربات برقی خورشیدی برای برف روبی و چمن زنی

ربات کشاورز: شرکت سواپ رباتیکس از تولید ربات برقی خورشیدی آگاهی داده که کوتاه کردن چمن و برف روبی در پیاده روها را تسهیل می کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، سواپ رباتیکس، یک شرکت تولید کننده ربات های برقی چمن زن و برف روب، جزئیاتی در رابطه با نحوه ساخت تجهیزات خود عرضه کرده است. برای چند سال آینده، ۹۵ درصد تمرکز این استارت آپ بر روی ساخت ربات هایی خواهد بود که علف ها و انواع پوشش گیاهی هرز را در نقاطی مانند مزارع خورشیدی بزرگ ۱۰۰۰ هکتاری می برند. تمرکز ثانویه این شرکت ساخت ربات های خورشیدی برف روبی از پیاده روها است.
این استارت آپ در اکتبر ۲۰۱۹ توسط تیم لیختی، مدیر عامل شرکت، محمد اچ احمد، مدیر طراحی ماشین، اسپنسر کسسینسکی و مدیر طراحی الکتریکی آدونیس منصور، تأسیس شد. این سه نفر همه با هم در دانشگاه واترلو تحصیل می کردند.
این تیم تصمیم گرفت رباتی بسازد که بتواند به صورت پایدار چمن ها و علف ها را در یک محیط کنترل شده قطع کند. لیختی در این مورد اظهار داشت: «در حال حاضر، چند چالش اصلی هنگام قطع کردن پوشش های گیاهی در مزارع خورشیدی وجود دارد. روش مورد استفاده ناپایدار است. این کار با استفاده از تجهیزات بنزینی یا دیزلی صورت می گیرد، ازاین رو واضح است که کربن زیادی تولید می شود. همینطور هزینه بالایی برای خرید بنزین و گازوئیل وجود دارد. تجهیزات همینطور از زمینهای ناهموار عبور می کنند، ازاین رو خرابی تجهیزات و هزینه های زیادی در ارتباط با آن وجود دارد. ولی ربات های الکتریکی، بسیار پایدارتر هستند. همینطور قطعات بسیار کمتری در آنها وجود دارد و بنابراین به ندرت خراب می شوند.
ربات های مذکور دارای سیستم هیدرولیک داخلی هستند که تیغه های برش چمن و متصل کننده بخش های برف روب را حرکت می دهند. باتری های ربات ها را هم میتوان در پنج دقیقه تعویض کرد و بنابراین آنها تمام روز را کار می کنند. ربات های مذکور همینطور می توانند بیشتر از ۴۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.
سواپ رباتیکس، طی ۶۰ روزی که از معرفی ربات های آن در اواسط سال ۲۰۲۲، می گذرد توافق نامه هایی با ارزش بیشتر از ۹ میلیون دلار برای فروش محصولات خود امضا نموده است.

منبع: