معاون جهاد دانشگاهی کشور مطرح کرد تجلی توان داخلی در نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید قزوین

به گزارش ربات کشاورز، قزوین معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در قزوین ضمن این که باور به توان داخلی را به منصه ظهور رسانده، می تواند یک شبکه تعاملی بین مسؤلان، عرضه کنندگان و متقاضیان و همینطور یک شبکه تعاملی بین شرکتهای دانش بنیان باشد.
محمدرضا پورعابدی چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید، در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: جهاد دانشگاهی واحد قزوین توانست این رویداد را به نحو احسن بعنوان نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در استان قزوین برگزار کند.
وی اظهار داشت: دانش بنیان سازی تولید یکی از رسالت های دستگاه ها و ارگان های وابسته به دولت و نظام است و جهاد دانشگاهی قزوین هم در جهت عمل به این وظیفه و رسالت خود اقدامی جهادی در برگزاری این نمایشگاه داشته است.
پورعابدی اظهار داشت: در صورت اعتماد و تکیه بر توان داخلی و همینطور شرکتهای دانش بنیان میتوان خیلی از نیازهای کشور را مرتفع کرد و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بتواند گامی موثر در جهت توسعه علم در خدمت صنایع باشد.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که این نمایشگاه برای سال اول است که در استان قزوین برگزار می شود، اساسا در سالهای آینده میتوان از استان قزوین انتظار برگزاری نمایشگاه های با کیفیت تری داشته باشیم.
این مسئول افزود: بی گمان با پشتیبانی از دانش بنیان ها ضمن توسعه اشتغال برای جوانان می توانیم ارزش افزوده قابل توجه و توسعه اقتصادی مطلوبی برای کشور رقم بزنیم.
لزوم تعامل شرکتهای دانش بنیان
پورعابدی بیان نمود: برگزاری این نوع از نمایشگاه ها ضمن این که باور به توان داخلی را زیاد می کند، می تواند یک شبکه تعاملی بین مسؤلان، عرضه کنندگان و متقاضیان و همینطور یک شبکه تعاملی بین شرکتهای دانش بنیان باشد.
معاون پژوهش جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تعامل شرکتهای دانش بنیان با یکدیگر خیلی مهم است چونکه تعامل مفید مجموعه های مختلف می تواند، گره از برخی مشکلات داخلی شرکتهای دانش بنیان هم باز کند.
این مسئول اظهار داشت: خیلی از فناوری ها، فناوری های میان رشته ای هستند که نیاز است تخصص های مختلفی را دخیل کنند ازاین رو تعامل شرکتهای دانش بنیان با یکدیگر به مراتب مهم تر از سایر الزامات است. به هم رسانی و هم افزایی شرکتهای دانش بنیانی سبب ارتقای سطح کیفی تولیدات و درنتیجه افزایش رقابت محصول در داخل و خارج از کشور می شود.
وی در انتها اظهار نمود: جای دانشگاه ها و دانشجویان در این نمایشگاه خالی است و انتظار می رود مسؤلان استانی با عنایت به ظرفیت های قزوین، در مورد دانش بنیان سازی تولید در دانشگاه ها هم فرهنگ سازی کنند همینطور نیازهای استان باید هوشمندانه تر شناسایی و بر مبنای نیازهای اساسی استان برای برگزاری نمایشگاه های بعدی برنامه ریزی شود.

منبع: