خوشنامی جهاد دانشگاهی و اعتبار مدرک علت اصلی انتخاب مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز، نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در سرتاسر کشور نشان داده است که خوشنامی جهاددانشگاهی و اعتبار مدرک، علت اصلیِ انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: معاونت پژوهشی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، با هدف شناخت دقیق تر علل گرایش دانشجویان مراکز به ادامه تحصیل در نظام آموزش عالی مهارتی و انتخاب مراکز جهاد دانشگاهی، نظرسنجی آنلاین را با جامعه آماری ۹۰۰۰ نفر از دانشجویان انتخاب واحدکرده ورودی مهر ۱۴۰۱ مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار کرد.

دکتر گودرزی اظهار داشت: در پاسخ به این که «چرا با وجود دانشگاه های مختلف (آزاد، پیام نور و…) دانشگاه جامع علمی-کاربردی را برای ادامه تحصیل برگزیده اید؟»، اولویت اول پاسخ دهندگان، معتبربودن مدرک دانشگاه علمی ـ کاربردی (۵۸ درصد)، اولویت دوم پاسخ دهندگان، سهولت ورود به دانشگاه علمی ـ کاربردی (۴۲ درصد)، اولویت سوم پاسخ دهندگان، شعبه ها (مراکز) زیاد دانشگاه علمی ـ کاربردی (۵۸ درصد)، اولویت چهارم پاسخ دهندگان، شهریه پایین تر (۵۸ درصد) و اولویت پنجم پاسخ دهندگان، مناسب بودن زمان برگزاری کلاس ها (۶۰ درصد) بوده است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی ضمن اشاره به نتایج این نظرسنجی اظهار داشت: در پاسخ به این که «چرا با وجود مراکز علمی ـ کاربردی مختلف در شهر شما، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را برگزیده اید؟»، اولویت اول پاسخ دهندگان، شهرت، خوشنامی و برند جهاد دانشگاهی (۵۶درصد)؛ اولویت دوم پاسخ دهندگان، فضای علمی ـ آموزشی بهتر و کادر علمی مجرب (۶۰ درصد)؛ اولویت سوم پاسخ دهندگان، شرایط مناسب پرداخت هزینه تحصیل، همچون تقسیط شهریه و ارائه وام دانشجویی (۵۸ درصد)؛ اولویت چهارم پاسخ دهندگان، شهریه پایین تر (۵۸ درصد) و اولویت پنجم پاسخ دهندگان، عرضه رشته مورد علاقه در مرکز جهاد (۵۸درصد) بوده است.

نحوه آشنایی با مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی

به گفته دکتر گودرزی، پاسخ دهندگان درمورد نحوه آشنایی خود با مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، ۵۶/۶۱ درصد به آشنایی از راه دوستان و آشنایان، ۳۰/۲۳ درصد، جستجو در گوگل، واتساپ، تلگرام و لندینگ پیج موسسه، ۴۹/۲۱ درصد سایت سازمان سنجش، ۲۳/۱۷ درصد بنر و تراکت، ۶۸/۱۵ درصد، سفارش مشاوران محل تحصیل قبلی، ۳/۱۶ درصد تجربه استفاده از سایر خدمات جهاد دانشگاهی را راه آشنایی خویش را مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی اعلام نموده اند.

رضایت دانشجویان، سرمایه اجتماعی جهاد دانشگاهی

رییس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: ۵۸ درصد از پاسخگویان، نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرآیند ثبت نام را بسیار خوب، ۲۱ درصد خوب، ۱۷ درصد متوسط، ۲ درصد بد و ۳ درصد خیلی بد ارزیابی کرده اند که نشان دهنده رضایت بالای دانشجویان از نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرآیند ثبت نام در مراکز است و باید از زحمات همکاران مراکز تشکر و تقدیر نمود.

وی در انتها ضمن اشاره به نتایج نظرسنجی و تحصیل بیشتر از ۲۳ هزار نفر در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این نتایج و استقبال خوبِ دانشجویان از تحصیل در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، سرمایه اجتماعی عظیمی برای جهاد دانشگاهی به حساب می آید که لازم است واحدهای جهاد دانشگاهی با توجه بیشتر به توسعه مراکز و تأمین امکانات لازم برای فعالیت آنها، قدر این سرمایه اجتماعی را دانسته و برای حفظ و تقویت آن تلاش کنند.

منبع: