همزمان با ۲۷ دی ماه روز شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شد؛ حضور اعضای جهاد دانشگاهی بر مزار دو تن از شهدای این نهاد

به گزارش ربات کشاورز، به مناسبت ۲۷دی ماه سالروز شهدای جهاد دانشگاهی و گرامیداشت یاد این شهدا، تعدادی از اعضای این نهاد بر مزار شهید سید محسن ابوالسباع و شهید علی صبوری در قطعه ۲۷ بهشت زهرا حضور بهم رساندند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، به مناسبت ۲۷ دیماه سالروز شهدای جهاد دانشگاهی و گرامیداشت یاد این شهدا، دکتر حسن فارسی سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس؛ دکتر محمدمحسن غفوریان سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی؛ دکترعلیرضا کلانتر مهرجردی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به همراه تعدادی از اعضای این نهاد بر مزار شهید سید محسن ابوالسباع و شهید علی صبوری در قطعه ۲۷ بهشت زهرا حضور بهم رساندند.

فعالیت جهادگران در هشت سال دفاع مقدس و حتی در سالهای اخیر با سقوط هواپیمای C۱۳۰ در سال ۱۳۸۴ و حمله تروریستی داعش در سال ۹۶ به مجلس شورای اسلامی سبب شد تا تقدیم ۱۰۳ شهید به انقلاب اسلامی و در راه آرمان های والای آن بر تارک نشان جهاد دانشگاهی نقش بندد و شهید سید محسن ابوالسباع و شهید علی صبوری هم دو شهید از این شهیدان هستند که امور تعدادی از اعضای جهاد دانشگاهی بر مزار آنها حضور بهم رساندند.

شهید علی صبوری، عضو سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر اسفندماه سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در محله نازی آباد شهر تهران متولد شد. صبوری در سال ۱۳۵۷ و در اوج مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی در رشته معدن دانشگاه صنعتی شریف پلی تکنیک سابق پذیرفته شد. مبارزات جدی و مستمر او با نظام طاغوت بعد از ورود به دانشگاه و با عضویت و فعالیت در سازمان دانشجویان مسلمان این دانشگاه آغاز شد.

وی بعد از پایان کارش در محافظت از جاسوسان به جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر پیوست و مسئولیت واحد فرهنگی و عضویت در شورای مدیریت جهاد دانشگاهی را برعهده گرفت و در سنگر دانشگاه برای پیشبرد انقلاب فرهنگی و اسلامی کردن فضای دانشگاه و زدودن آن از عناصر انحراف، تمام تلاش خویش را به کار گرفت و آنچنان خوش درخشید که بعد از شهادتش به پاس خدمت صادقانه و عاشقانه اش، کتابخانه دانشگاه امیرکبیر را به نام پاک او مزین کردند.

شهید صبوری در کنار فعالیت دانشگاهی از جبهه غافل نبود و در عملیات فتح المبین عملیات رمضان و عملیات والفجر ۱ شرکت کرد و در همین عملیات از ناحیه سر جراحت برداشت، اما چون مسئولیت یکی از محورهای عملیات را بر عهده داشت تا چند روز بعد از مجروح شدن برای مداوا به پشت خط درگیری نرفت و بعد از سبک شدن کارها و پس از یک مداوای سرپایی بلافاصله به خط مقدم جبهه بازگشت.

علی صبوری قمی که بعد از پاتک سنگین دشمن بعثی با یک دستگاه خودرو تویوتا درحال بازگشت به پشت خط مقدم بود بر اثر برخورد موشک مالیوتکا به خودرو حامل وی به شهادت رسید.

سید محسن ابوالسباع، عضو جهاد دانشگاهی علم و صنعت مرداد ماه سال ۱۳۳۷ در خانواده ای مذهبی و مرفه به دنیا آمد. وی بعد از دریافت دیپلم در سال ۱۳۵۶ با شرکت در کنکور سراسری در رشته برق دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد و دوران دانشجویی را همراه با فعالیتهای اسلامی و انقلابی در دانشگاه طی می کرد.

در سال ۱۳۵۹ بعنوان عضو سپاه وارد دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. کار اصلی اش روی گروهک منافقین بود. پس از مدتی با استعدادی که داشت مسئول گروه ها شد. وی در ۲۲ اسفند ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

منبع: