اجرای طرح غربالگری مجانی سرطان های شایع، گام بلندی برای تأمین سلامت زنان ایرانی است

به گزارش ربات کشاورز، رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس ضمن اشاره به حضورش در مراسم افتتاحیه اجرای طرح غربالگری مجانی سرطان های شایع بانوان در منطقه کم برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان، اظهار داشت: امیدواریم اجرای طرح مذکور که گام بلندی برای تأمین سلامت بانوان ایرانی است به نحو احسن در کشور بخصوص مناطق محروم عملیاتی و اجرایی شود تا نجات بخش و امیدبخش حیات بانوان باشد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا شیخی از اجرای طرح غربالگری مجانی سرطان های شایع بانوان در منطقه کم برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اطلاع داد و اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این طرح با حضور اینجانب و مسؤلان مربوطه یکشنبه ۲۵ دیماه برگزار شد و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس تاکید کرد: در این طرح، بانوان منطقه جاسک از لحاظ مبتلا شدن به سرطان و سایر بیماری های پستان و همینطور ویروس پاپیلومای انسانی غربالگری می شوند و تیمی از زبده ترین و مجرب ترین متخصصان با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی موجود در کشور که به جاسک منتقل شده در این غربالگری مشارکت دارند.

دکتر شیخی خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبه ای در خصوص تشکیل شبکه ملی جلوگیری از سرطان های شایع در بین بانوان توسط پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی داشتیم که در جهت وظایف نظارتی به صورت مداوم روند اجرای آنرا پیگیری می نماییم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم اضافه کرد: امیدواریم اجرای طرح مذکور که گام بلندی برای تأمین سلامت بانوان ایرانی است به نحو احسن در کشور بخصوص مناطق محروم عملیاتی و اجرایی شود تا نجات بخش و امیدبخش حیات بانوان باشد.

منبع: