چهارمین سمپوزیوم بین المللی سرطان از لابراتوار تا بالین

به گزارش ربات کشاورز، چهارمین سمپوزیوم بین المللی «سرطان از لابراتوار تا بالین پژوهشگاه رویان» در محل سالن همایش های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در روز نخست این سمپوزیوم بین المللی که در آستانه هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد، متخصصان و اساتید حوزه زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و همینطور اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و خیرین سلامت حضور بهم رساندند.
در ابتدای این مراسم، پروفسور امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی و یکی از دبیران علمی سمپوزیوم به بیان دیدگاه های نوین در مورد پیشگیری و درمان سرطان پرداخت.
وی ضمن اشاره به مدل دانشگاه تکزاس و مرکز درمان سرطان ام. دی اندرسون (MD Anderson Cancer Center)، آرزو کرد تا این بیماری از کشور ریشه کن شود.
دکتر فائزه شکری دیگر دبیر علمی این سمپوزیوم ضمن اشاره به برنامه و محورهای علمی سمپوزیوم به تازه های درمان سرطان و محصولات بومی ساخته شده در درمان سرطان همچون محصولات شرکت دانش بنیان کیاسل (کیان ایمن سلول) اشاره نمود و بیان داشت که تازه ترین یافته های پژوهشی سرطان و پروژه ها در این برنامه معرفی خواهند شد.
در حاشیه این برنامه علمی – تخصصی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی – درمانی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار شد و شرکتهای دانش بنیان پژوهشگاه رویان، به معرفی محصولات پیشرفته سلولی و تازه ترین یافته ها پرداختند.
دکتر مرضیه ابراهیمی عضو هیأت علمی و مدیر کار گروه سرطان پژوهشگاه رویان، با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است اظهار داشت: باید هزینه های متحمل بر درمان را کنار بگذاریم و به سمت پیشگیری و تشخیص هوشمندانه سرطان اقدام کنیم؛ چون که پیشگیری زود هنگام و تشخیص زود هنگام هم مشکلات بیمار و هم دغدغه های خانواده را کمتر می کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، وی ادامه داد: درمان سرطان به روش های نوین همچون سلول درمانی و ژن درمانی نیازمند هزینه های گزاف اولیه برای توسعه این فناوری بوده که نیازمند همت خیرین و حمایت های دولتی است. در این سمپوزیوم نتایج حاصل از انجام کارآزمایی های بالینی با استفاده از سلول های کشنده طبیعی از افراد غیر خویشاوند برای درمان بیماران مبتلا به تومورهای بدخیم مغزی عرضه گردید که همچون دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به حساب می آید.
مهدی لطفی پناه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان هم اظهار داشت: بر مبنای مستندات بین المللی و رسانه های تحلیل علم همچون الزویر (Elsevier) پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و جمهوری اسلامی ایران همچنان در دو حوزه و شاخه های زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و علوم تولید مثل پیشتاز و سرآمد منطقه خاورمیانه و جهان است و امید داریم با برگزاری این نشست های تخصصی جایگاه خویش را در سطح منطقه خاورمیانه و جهان حفظ نماییم و با تبادل دانش، زمینه ارتقاء سطح علمی در کشور را فراهم نماییم.

منبع: