اعلام حمایت استاندار از فعالیتهای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش ربات کشاورز، خراسان جنوبی در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رئیس جهاد دانشگاهی کشور موافقت هایی برای توسعه فعالیتهای این نهاد در استان دریافت و استاندار خراسان جنوبی هم اعلام حمایت هایی کرد.
جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن در دیدار با حسن مسلمی نائینی؛ رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار نمود: دولت سیزدهم به دنبال کارهای نو و جدید بوده و این خصوصیت بهترین فرصت برای استان هایی مانند خراسان جنوبی به حساب می آید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: همراهی و همسویی خوبی در محیط های علمی استان بوجود آمده و امید است این روند در جهاد دانشگاهی هم ادامه داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی بر حفظ فضای تعاملی بوجود آمده در کشور تصریح کرد و اظهار داشت: با عنایت به گستردگی برنامه های پژوهشی و تنوع خدمات جهاد دانشگاهی، آمادگی لازم برای پیگیری امور این نهاد وجود دارد.
قناعت حمایت های ویژه جهاد دانشگاهی کشور از واحد استانی را خواهان شد و افزود: دامنه فعالیتی جهاد دانشگاهی و نقشی که این نهاد می تواند در توسعه استان داشته باشد بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی اضافه کرد: مسیری که این مجموعه تابحال در خراسان جنوبی دنبال کرده مطلوب بوده اما باید با هدفگذاری و برنامه ریزی درست برای تعالی بیشتر کوشش کرد که زمینه های آن فراهم است.
حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور به بیان مهم ترین اقدامات و طرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف برای توسعه همه جانبه استان اشاره نمود.
وی از مسؤلان استانی خواست تا با کمک به جهاددانشگاهی خراسان جنوبی موجبات پشتیبانی از بدنه نخبگانی در این نهاد را رقم بزنند.
سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کشور در ۱۱ استان مرکز ناباروری و جلوگیری از سرطان را فعال کرده و زمینه استقرار چنین مرکزی در خراسان جنوبی هم فراهم است.
وی اضافه کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم به صورت مستمر بر راه اندازی این مرکز نظارت دارد و احتیاج به چنین مرکزی چند بار از جانب استاندار خراسان جنوبی در این کمیسیون مطرح گردیده است.
اسحاقی خاطرنشان کرد: موافقت با استقرار مرکز ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی می تواند خبر بسیار مسرت بخشی برای مردم و دستاورد مهمی در مسافرت رئیس جهاد دانشگاهی کشور به استان باشد.
وی افزود: با رویکرد فعلی دولت، به نظرات کارشناسی و مشاوره دانشجویان و دانشگاهیان اهمیت زیادی داده می شود و انتخاب مدیر جهاد دانشگاهی استان از جامعه دانشگاهیان نشان از توجه به مبحث علم دارد و از آنجاییکه رئیس جدید جهاد دانشگاهی بعنوان یک شخصیت پژوهش محور شناخته شده میتوان به آینده این نهاد امیدوار باشیم.
اسحاقی بیان نمود: حمایت دانشگاه هم در این برهه از زمان مشهود و ملموس تر از گذشته بوده است بنابراین در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را میتوان تصور کرد.
وی اظهار نمود: حمایت دانشگاه بیرجند بعنوان دانشگاه مادر استان در رشد جهاد دانشگاهی نقش موثری دارد و انتظار می رود برای حفظ شان و منزلت جهاد دانشگاهی با درخواست نمایندگان مجلس درمورد استقرار جهاد دانشگاهی در دانشگاه موافقت شود.
پیگیری راه اندازی مرکز ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان پستان در خراسان جنوبی و بررسی راهکارهایی برای توافق جهاد دانشگاهی و منابع طبیعی در مورد واگذاری زمین دهکده و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان از تصمیمات این دیدار بود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به این استان سفر کرد و بامداد امروز علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همراه سایر مسئولان در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در بیرجند حضور یافت.