حمایت جهاد دانشگاهی از دانش آموزان دارای طرح های برتر پژوهشی

به گزارش ربات کشاورز، رئیس جهاددانشگاهی از نخستین نمایشگاه دستاوردها و طرح های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد بازدید کرد و از آمادگی این نهاد برای پشتیبانی از این دانش آموزان جهت به ثمر رساندن طرح هایشان و فراهم کردن زمینه بازدید آنها از دستاوردها و فناوری های پیشرفته در مجموعه جهاددانشگاهی سخن گفت.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی با همراهی دکتر الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و بعضی از مدیران ارشد این وزارت خانه با حضور در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از نخستین نمایشگاه دستاوردها و طرح های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد بازدید کرد.

دکتر حسن مسلمی نائینی در این بازدید با بعضی از دانش آموزان دارای طرح های پژوهشی برتر در نمایشگاه پیرامون طرح هایشان به گفتگو نشست و اظهار داشت: آماده هستیم تا زمینه بازدید این دانش آموزان از دستاوردها و فناوری های پیشرفته در مجموعه جهاددانشگاهی را فراهم نماییم.

وی با تقدیر از طرح های پژوهشی عرضه شده در این نمایشگاه از آمادگی برای تأمین زیرساخت های لازم برای به ثمر رساندن این طرح ها با همکاری پژوهشگران و استفاده از ظرفیت پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، مراکز علمی و دانشگاهی و واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی اطلاع داد.

نخستین نمایشگاه دسـتاوردها و طرح های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور به منظور توســعه، تعمیق و ترویج فرهنگ پژوهش، مطالعه و نوآوری، شــناسایی و معرفی اســتعدادهای دانش آموزان مدارس ســمپاد در زمینه های مختلف علمی و فناوری، بـا همکـاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بعنوان دبیرخانه کشوری برگزار می گردد.

دانش آموزان در رشته های برق و الکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان شناسی، عمران و معماری، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر، علوم دینی و قرآن پژوهی، سلول های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته ای و نظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب و کار آثار خویش را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این نمایشگاه در ایام ۲۴ و ۲۵ بهمن در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می گردد و پیشبینی شده تا از سالهای آتی نمایشگاه آثار دانش آموزان با ظرفیت های بالاتری به صورت متمرکز و کشوری برپا شود.

گفتنی است، مشارکت جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش در ارتباط با آشنایی دانش آموزان با مراکز علمی پیشرو با راه اندازی اردوهای «راهیان پیشرفت»؛ امکان آموزش علوم سلولی و سلول های بنیادی به زبان ساده در مدارس؛ ایجاد مدرسه آینده مشاغل و مشاغل آینده؛ برگزاری رویدادهای علمی – آموزشی نوآورانه دانش آموزی و… از دیگر زمینه های همکاری بوده که پیش از این مورد تاکید مدیران ارشد این دو مجوعه قرار گرفته است.

منبع: