ضرورت تقویت کارهای فرهنگی و دانشجویی در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

ربات کشاورز: در نشست مجازی مدیران و کارشناسان فرهنگی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سراسر کشور، بر ضرورت تقویت کارهای فرهنگی و دانشجویی در مراکز علمی کاربردی این نهاد تاکید گردید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نشست مجازی مدیران و کارشناسان فرهنگی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سراسر کشور، روز یکشنبه ۳۰ بهمن در آستانه شروع ترم جدید تحصیلی، با حضور دکتر محمدعلی گودرزی، رئیس این موسسه انجام شد.

دکتر گودرزی در این جلسه، با اشاره به ضرورت تقویت کارهای فرهنگی و دانشجویی در مراکز و نقش آن در ایجاد نشاط، شادابی، پویایی و خلاقیت در دانشجویان اظهار داشت: از مراکز انتظار می رود بحث فرهنگی در سطح بالایی در مراکز مورد توجه قرار بگیرد تا فضا و اتمسفر فرهنگی مراکز تقویت شود و دانشجویان احساس شادابی و کرامت کنند.

وی اضافه کرد: دانشجویان با ورود به مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی باید احساس کنند وارد یک محیط آکادمیک و فرهنگی شده اند.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: محیط فرهنگی شامل مجموعه ای از عناصر و عوامل است که حتی شامل تابلوی ورودی مرکز، نظافت، فضایی برای ارباب رجوع و حفظ احترام و کرامت دانشجویان می شود. توجه به بحث فرهنگی و دانشجویی، شامل مجموعه ‍ ای از این عوامل است.

گودرزی اضافه کرد: بافت دانشجویی مراکز علمی کاربردی درحال تغییر است و عمده ورودی های جدید ما، دانشجویان جوانی هستند که نیازهای فرهنگی دارند و مراکز باید این نیازهای فرهنگی را برآورده سازند. این نسل، نسلی مطالبه گر است که باید نیازهای فرهنگی آنرا شناخت و با در نظر گرفتن آرمان ها و ارزش ها، به خوبی به این نیازها پاسخ داد. باید دانشجویان را به مشارکت در رویدادهای فرهنگی تشویق کرد.

در این جلسه، مهدی عباسی، مدیر فرهنگی و دانشجویی موسسه به تشریح معیارهای قضاوت و ارزیابی عملکرد فرهنگی و دانشجویی مراکز علمی ـ کاربردی از جانب دانشگاه جامع علمی و کاربردی پرداخت و بر توجه جدی مراکز به این معیارها و تامین انتظارات دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و جهاد دانشگاهی در زمینه فرهنگی و دانشجویی اصرار کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، وی با اشاره به تصویب بخشنامه شورای فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، بر پشتیبانی از کارهای فرهنگی مراکز اصرار کرد.