در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ انتخاب دکتر زهرا شیخی بعنوان عضو جدید هیئت امنای جهاد دانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز، در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی، دکتر زهرا شیخی بعنوان عضو جدید هیئت امنای جهاد دانشگاهی انتخاب گردید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه روز گذشته (۹ اسفندماه) که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، دکتر زهرا شیخی را بعنوان عضو جدید هیئت امنای جهاد دانشگاهی انتخاب کردند.

دکتر شیخی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم و پزشک لنفولوژیست و متخصص طب ایرانی، دارای مدرک تحصیلی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتری تخصصی طب سنتی ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، لنفولوژی از کالج فولدی آلمان و گراتس اتریش است. این عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، ریاست این پژوهشکده را هم در کارنامه خود دارد.

هیات امنای جهاد دانشگاهی برپایه ماده چهارم و پنجم اساسنامه مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی بعنوان یکی از ارکان جهاد دانشگاهی به عنوان، “عالی ترین مرجع سیاست گذاری ” این نهاد شناخته می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی رئیس هیات امنا است؛ وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، اعضای حقوقی هیات امنا را می سازند که به این جمع، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور هم افزوده شد.

هچنین دکتر حمیدرضا طیبی، دکتر عبدالحسین شاهوردی و دکتر کیوان مجیدزاده هم دیگر اعضای هیات امنای این نهاد را می سازند که با انتخاب دکتر زهرا شیخی مبارکه، ترکیب ۱۱ نفره هیأت امنای جهاد دانشگاهی کامل شد.

منبع: