تقوی: جهاد دانشگاهی می تواند در تحقق شایسته سالاری در کشور اثرگذار باشد

به گزارش ربات کشاورز، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از نهادهای بسیار پرارزش انقلاب اسلامی به حساب می آید، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید پناهگاه نیروهای اندیشمند دانشگاهی بخصوص اندیشمندانی که پشت و پناهی ندارند اما ایده و فکر سازنده دارند، باشد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از نهادهای بسیار پرارزش انقلاب اسلامی به حساب می آید، اظهار داشت: این نهاد در حوزه های علم، ابتکار، نوآوری و فناوری خدمات بسیاری را به انقلاب و کشور انجام داده است.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: آنچه که در این نمایشگاه نظر من را به خود جلب کرده، دستاوردهای فرهنگی جهاد دانشگاهی و فعالیتهایی است که در حوزه نشر ارزش های دینی و قرآنی انجام داده است، بعنوان مثال خبرگزاری بین المللی قرآن در این حوزه کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده و به شکلی یک حرکت قرآنی در سطح بین المللی به حساب می آید. این رسانه قرآنی با دفاتر خارجی که دارد در تلاش است معارف قرآنی را به گوش جهانیان برساند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از کارکردهای رو به جلوی جهاد دانشگاهی را در رشته های علوم انسانی دانست و در این رابطه اظهار داشت: این نهاد در حوزه مباحث علوم اجتماعی بخصوص صدمه شناسی اجتماعی اقدامات مؤثر و سازنده ای را انجام داده است.
تقوی این مورد که نهاد خانواده مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار دارد را قابل تقدیر دانست و بیان نمود: نهاد خانواده در مصون نگاه داشتن جامعه در مقابل جنگ فرهنگی که دشمن ضد ما به کار گرفته نقش اثرگذاری دارد. در تفکر دینی ما خانواده محل امنی است و اسلام به خانه و خانواده اهمیت فراوانی می دهد و نهاد خانواده حقوقی دارد که ضروریست به آن بها داده شود و در این بین جهاد دانشگاهی توانسته مردم را با حقوق خانواده و فرزندان را با حقوقشان آشنا سازد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: به هر حال امروز برخی مسائل سبب شده تا خانواده های ایرانی با مشکلاتی مواجه شوند و این که آمار طلاق روند افزایشی داشته واقعا باعث نگرانی است، بنابراین از جهاد دانشگاهی انتظار می رود در حوزه تقویت بنیان های خانواده گامهای بیشتر و پرقدرتی را بردارد. البته ناگفته نماند آثاری که در این نمایشگاه مشاهده کردم گویای اهتمام این نهاد انقلابی در حوزه تحکیم نهاد خانواده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این مورد که جهاد دانشگاهی باید پناهگاه نیروهای اندیشمند دانشگاهی بخصوص اندیشمندانی که پشت و پناهی ندارند – در صورتیکه از ایده و فکر خوب و سازنده برخوردار هستند- باشد، تصریح کرد: به عبارت دیگر پژوهشگران و مبتکرانی وجود دارند که نمی دانند باید طرحشان را به کدام نهاد و چگونه عرضه کنند یا معرفی کنند و در اینجا جهاد دانشگاهی می تواند این ارتباط را برقرار سازد تا دیگر پشت در اتاق مسؤلان منتظر نمانند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتها اظهار داشت: متأسفانه افراد زبان باز در بعضی مناصب جای افراد لایق و شایسته را که ایده و طرح کارآمدی دارند، گرفته اند و جهاد دانشگاهی می تواند در زمینه تحقق شایسته سالاری در کشور اثرگذار باشد.
نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) شروع شده و تا روز سه شنبه (۱۶ اسفندماه) از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی دایر است.