دهقانی: مجلس آمادگی دارد برای رسیدن جهاد دانشگاهی به اهدافش ریل گذاری کند

به گزارش ربات کشاورز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمایت های مجلس از دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد در زمینه ریل گذاری، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین موجود نقش موثری در برای کمک به جهاد دانشگاهی داشته باشد.
الله وردی دهقانی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شده، بیان نمود: ایده تشکیل جهاد دانشگاهی ایده بروز و انقلابی بوده که دستاورهای خوبی داشته و اقدامات جهاد دانشگاهی می تواند مشعل فروزانی برای توسعه علم و دانش و بخصوص دانش های نوین برای توسعه بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی و تولیدی کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و روند رشد فزاینده علوم و فنون در دنیا با تاکید بر دانشهای نوین، انتظار ما اینست که جهاد دانشگاهی در این حوزه ها پرچمدار باشد و بتواند اقدامات موثری را انجام دهد و انقلاب علمی نوینی در این حوزه ایجاد نماید.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در صورت تکیه بر روال موجود در مراکز علمی و پژوهشی کشور فاصله بسیاری در بعضی رشته ها با علوم روز وجود دارد و نمی توانیم جای خالی آنرا پرکنیم؛ بنابراین از جهاد دانشگاهی انتظار داریم که در این حوزه هم اقدامات موثری به خصوص در عرصه علوم انسانی انجام دهند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت مجلس در جهت تجاری سازی دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مجلس در زمینه ریل گذاری، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین موجود می تواند نقش موثری داشته باشد. در قسمت تولیدکنندگان و مراکز صنعتی و تولیدی میتوان این بخش ها را به دست دانشگاهیان و صاحبان ایده ها و تکنولوژی سپرد و در این حوزه میتوان از راه کمیسیون های تخصصی کمک بیشتری گرفت.
دهقانی در انتها اظهار داشت: در زمینه های فوق ما در کمیسیون صنایع جلسات گوناگونی را در زمینه ها و عرصه های مختلف برگزار کردیم و حاضریم کمک نماییم تا اگر کمبود قانونی وجود دارد و یا قوانینی هست که مزاحم این روند رو به رشد جهاد دانشگاهی است با پیشنهاد دست اندرکاران این حوزه این موانع برداشته شود.

منبع: