دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خبر داد؛ خودکفایی ایران در محصولات پلاسمایی تا سه سال آینده

به گزارش ربات کشاورز، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری اظهار داشت: طی دو تا سه سال آینده از واردات محصولات پلاسمایی بی نیاز می شویم که این یک اقتصاد و امنیت بسیار بزرگی را نیز به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، مصطفی قانعی در مراسم امضای توافق نامه ۸ هزار میلیاردریالی برای تأسیس و تشکیل صندوق سرمایه گذاری خصوصی (PE) در امتداد کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت محور اظهار داشت: اگر اقتصادی را بخواهیم که در آن بالاترین سطح دانش و فناوری رقم بخورد و در عین حال بیشترین امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورد باید به حوزه «اقتصاد زیستی» بپردازیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری زیست فناوری اظهار داشت: اقتصاد زیستی تا ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را تامین می کند.
به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، در زمینه زیست فناوری محصولات مشتق از پلاسمای خون و انسولین است که بیشترین سهم واردات را به خود مختص کرده است و همین دو رقم سبب شده حداقل ۲۰۰ میلیون دلار ارزبری داشته باشند.
قانعی با اشاره به یکی از مفاد این توافق نامه اظهار داشت: یکی از مفاد تفاهم نامه ای که جهت راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در زمینه سلامت منعقد کردیم این است که طی دو تا سه سال آینده از واردات محصولات پلاسمایی بی نیاز شویم که این یک اقتصاد بسیار بزرگ است.

منبع: