به همت جهادگران پژوهشکده سرطان معتمد انجام شد؛ غربالگری مجانی سرطان های شایع بانوان در شهرستان بیجار استان کردستان

به گزارش ربات کشاورز، در جهت طرح های جهادی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، گروهی از متخصصان زبده پژوهشکده با همراهی سه قرارگاه جهادی در چارچوب بزرگترین اردوی جهادی غرب کشور، طرح غربالگری مجانی سرطان های بانوان را در شهرستان بیجار در استان کردستان اجرا کردند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این اردوی جهادی که علاوه بر قرارگاه های جهادی و پژوهشکده سرطان معتمد، دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در برگزاری آن مشارکت داشت، در مجموع ۱۶ هزار خدمت پزشکی به صورت مجانی به مردم عرضه شد.

در این طرح جهادی که در ایام پنج شنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با حضور متخصص جراح پستان، رادیولوژیست، متخصص زنان و کارشناسان مامایی علاوه بر معاینه بیماران و انجام سونوگرافی و ماموگرافی پستان، بانوان منطقه را مورد از نظر سرطان های شایع زنان بررسی نمودند.

با تمهیدات پیشبینی شده، بیماران شناسایی شده در این طرح که احتیاج به عمل جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان ها و مراکز درمانی در سنندج یا تهران اعزام و به صورت مجانی درمان می شوند.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، زمستان گذشته هم با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام تیمی از زبده ترین و مجرب ترین متخصصان کشور مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی موجود به شهرستان های کم برخوردار جاسک و کنارک، بانوان این مناطق را از لحاظ مبتلا شدن به سرطان و سایر بیماری های پستان و همینطور ویروس پاپیلومای انسانی به صورت مجانی بررسی کرد. بیمارانی که طی این غربالگری ها شناسایی شدند به صورت مجانی به کلینیک تخصصی پژوهشکده در تهران منتقل و خدمات درمانی لازم را دریافت نمودند.