فرماندار تاکید کرد: ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در عرصه درمانی ساوه

ربات کشاورز: مرکزی فرماندار ساوه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در عرصه درمانی این شهرستان تاکید نمود.

مهدی الیاسی در جریان دیدار با رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: شهرستان ساوه ظرفیت های مختلفی در عرصه های مختلف دارد و در محور توسعه حرکت می کند اما این توسعه ناپایدار است، بر این اساس نیازمند مداخله نهادهای علمی و تحقیقاتی نظیر جهاد دانشگاهی برای به فعل درآوردن تمامی ظرفیت های شهرستان هستیم.

وی اشاره کرد: اگر زیرساخت های مورد نیاز این شهرستان تامین گردد اساسا مسیر توسعه هموار می شود و بستر تبدیل شدن ساوه به یک کلانشهر با خاصیت های خاص فراهم خواهد شد.

فرماندار ساوه به ظرفیت های جهاد دانشگاهی در عرصه آموزش، تحقیقات و پژوهش اشاره نمود و اضافه کرد: در کنار آموزش و پژوهش یکی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در عرصه امور درمانی است که ظرفیت های این نهاد در عرصه درمان در ساوه باید به نحو مطلوب بکار گرفته شود.

وی بیان کرد: ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف که در گذشته در این شهرستان فعالیت محدودی داشته است یکی از ضروریات محسوب می شود. این نهاد انقلابی با فعال کردن این مراکز ضمن ارائه خدمات تخصصی مانع از مراجعه شهروندان به شهرها و استانهای مجاور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این نهاد در عرصه آموزشی نیز اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید نسبت به نیاز شهرستان درباب دوره های آموزشی، نیازسنجی و بررسی دقیق انجام دهد و دوره های جدید متناسب با نیاز شهروندان را تعریف و برگزار کند.

الیاسی با اشاره به ظرفیت ساوه در عرصه کشاورزی و تولید محصولات شاخصی نظیر انار، بر تقویت کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه خدمات تخصصی انار برای تولید کیفی این محصول شاخص متناسب با نیاز تولیدکنندگان اصرار کرد.

وی همین طور با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اداری و آموزشی جهاد دانشگاهی ساوه، خواهان بهره مندی این نهاد انقلابی از مکانی مستقل شد و اظهار داشت: برای تامین قسمتی از هزینه های راه اندازی ساختمان اداری و آموزشی جهاد دانشگاهی ساوه اعتبار دولتی برابر مقررات در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز پرداختن به امور زیربنایی و تامین زیرساخت های مورد نیاز این نهاد در مرکز استان و شهرستان های تابعه را بمنظور توسعه فعالیت ها و ماموریت، اولویت جهاد دانشگاهی امسال بیان کرد.

محسن مرادی با اشاره به استیجاری بودن ساختمان جهاد دانشگاهی ساوه، بر حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان جهت تامین هزینه های راه اندازی ساختمان این نهاد در ساوه به عنوان یک زیرساخت ضروری اصرار کرد.

وی به صنعتی و کشاورزی بودن ساوه و مجاورت آن با پایتخت به عنوان یک مزیت اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت های بالای ساوه می طلبد که کارهای جهاد دانشگاهی در عرصه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، درمانی و فرهنگی تقویت شود و برای تحقق این مهم نیازمند حمایت دستگاههای اجرائی هستیم.

وی اظهار داشت: سال قبل افزون بر دو هزار فراگیر از آموزش های کوتاه مدت تخصصی جهاد دانشگاهی ساوه بهره مند شدند که از این تعداد افزون بر ۲۰۰ نفر جذب بازار کار شدند و امسال نیز با همه توان دوره های جدید آموزشی را با بهره بردن از ظرفیت واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی برگزار خواهیم کرد.

مرادی به خاصیت گواهینامه صادره جهاد دانشگاهی برای فراگیران اشاره نمود و اضافه کرد: بعد از درنوردیدن دوره های آموزشی و در صورت کسب امتیاز لازم در دوره آموزشی، مدرک بین المللی قابل ترجمه برای فراگیران صادر می شود. همین طور انعطاف پذیر بودن دوره های آموزشی از دیگر خاصیت هاست به شکلی که این نهاد آمادگی برگزاری هر دوره آموزشی متناسب با نیاز شهروندان را دارد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دیدار با بخشدار مرکزی ساوه نیز اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و بصورت هیات امنایی اداره می شود و در قالب سه معاونت آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی پژوهشی فعالیت دارد.

وی با اشاره به قدمت ۱۸ ساله فعالیت این نهاد انقلابی در ساوه اظهار داشت: علاوه بر کارهای این نهاد در عرصه آموزشی، معاونت تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی مبادرت به راه اندازی مرکز خدمات تخصصی انار ساوه کرده است که در یکسال اخیر پیشرفت جدی نداشته است اما مصمم هستیم امسال با احیای مرکز انار، از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی در توسعه این مرکز بهره گیری نماییم.

مرادی همین طور به استعداد ساوه در عرصه تولید گیاهان دارویی اشاره نمود و اظهار داشت: در مجموعه جهاد دانشگاهی ۲۵ پژوهشکده وجود دارد که یکی از آنها پژوهشکده گیاهان دارویی است و می توان از ظرفیت جوامع روستایی با آموزش های این نهاد در عرصه توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی بهره برد.

بخشدار مرکزی ساوه نیز در این دیدار اظهار داشت: همدلی و هم افزایی مجموعه شهرستان سبب شد تا بعد از وقفه طولانی، در سال قبل جشنواره ملی انار در قطب تولید انار کشور اجرا شود.

مجید ولدخانی اضافه کرد: وجود دو ساختمان ایستگاه و مرکز تحقیقات انار با برخورداری از باغ انار وسیع، ظرفیت عظیمی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که جهاد دانشگاهی می تواند از این ظرفیت برای بهره برداری در عرصه ماموریت های تحقیقاتی و پژوهشی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و متناسب با نیاز کشاورزان استفاده نماید.

وی بیان کرد: در روستاها آموزش در عرصه گیاهان دارویی می تواند علاوه بر توسعه این نوع کشت در وضعیت خشکسالی و مواجهه با تنش آبی، فرصت اشتغال پایدار متناسب با اقلیم شهرستان را بوجود آورد.

بخشدار مرکزی ساوه بر توانمندسازی جوامع روستایی با مهارت افزایی در سایه آموزش اصرار کرد و اظهار داشت: اگر دوره های آموزشی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در عرصه کشاورزی توسعه یابد منجر به تولید کیفی محصولات شده و بین کشاورزان و باغداران برای تولید کالای کیفی رقابت ایجاد خواهدنمود.

منبع: