بازدید نخبگان خارجی مقیم ایران از دستاوردهای پارک فناوری پردیس

به گزارش ربات کشاورز، دانشجویان نخبه خارجی مقیم ایران طی بازدیدی از نزدیک با دستاوردهای شرکتهای عضو پارک علم وفناوری پردیس آشنا شدند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با عنایت به رشد و توسعه فعالیتهای دانش بنیان و فناوری های به روز شده شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری پردیس، نخبگا خارجی مقیم ایران از نزدیک با این دستاوردها و فعالیتهای این شرکت ها آشنا شدند.
دراین بازدید، نخبگان خارجی مقیم ایران از پیشرفت و توسعه فعالیتهای دانش محور شرکتهای عضو پارک علم و فناوری پردیس شگفت زده شدند که این شرکت ها توانسته اند با تاکید بر نیروی انسانی متخصص و فناوری های روز دستاوردهای بسیار مهمی را در حوزه های مختلف فناوری کسب کنند.
این درحالی است که پارک علم و فناوری پردیس هر هفته میزبان مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی است تا با دستاوردهای اعضای این پارک علم و فناوری و پیشرفت های علمی و فناوری این شرکت ها از نزدیک آشنا گردند.
این هفته هم جمعی ۳۰ نفره ای از دانشجویان و فعالان حوزه نوآوری و فناوری از کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و فلسطین بازدیدی از پارک داشتند که بازدید از کوآپ، نمایشگاه دستاورهای پارک و نمایشگاه تجهیزات پزشکی همچون برنامه های این گروه بود.
براساس این گزارش، در گفت وگویی که با بعضی از این نخبگان انجام شد آنها بسیار از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان ایرانی متعجب و از پیشرفت های حوزه پزشکی و علمی و مهیا بودن محیطی برای دور هم جمع شدن فناوران و استارتاپ ها بسیار شگفت زده بودند.
درهمین خصوص راضیه خاوری از کشور افغانستان که در حوزه تجارت بین الملل فعالیت داشت، از نکاتی جالب توجهی اظهار داشت که در رابطه با خدمات و حمایت های پارک از اتباع خارجی ساکن ایران شنیده بود.
وی اظهار نمود: اولین حضورم در پارک فناوری پردیس با عرضه دستاوردهای بزرگ این پارک همراه شد که مرا شگفت زده کرد. این نخبه خارجی مقیم ایران همینطور اظهار داشت که برخی داروهای عرضه شده در نمایشگاه تجهیزات پزشکی قابلیت این را دارد که در فضاهای درمانی و پزشکی ایران و خارج از ایران معرفی شوند.
درادامه همینطور عبدالعزیز النخاله فارغ التحصیل دانشکده الدوحه در قطر که اینروزها در دانشگاه صداوسیما کارگردانی هم می خواند هم در رابطه با رشد و توسعه فعالیتهای دانش بنیان شرکتهای ایرانی اظهار نمود: با نگاه یک فیلم ساز و کسی که می خواهد از پارک فناوری پردیس گزارش و مستند تهیه نماید، وارد پارک شده است.
وی تصریح کرد: قبلاً نمونه این نوع پارک فناوری را در کشورهای مختلفی که سفر کرده ام همچون قطر و هلند ندیده ام، پارکی که از استارتاپ ها و طرح های دانش بنیان حمایت کند و ایده را به محصول برساند.
دانشجوی دیگری از سوریه هم اظهار داشت که در بازدید امروز، ایران را در بعضی از حوزه ها از کشورهای اروپایی پیشرفته تر دیدم و به این پیشرفتها افتخار کردم. بارها به دوستانم و خانواده پیشرفت های ایران را معرفی کردم و در حد توانم، خیلی ها را دعوت به بازدید از ایران کرده ام و بازدید از پارک فناوری پردیس را هم به دوستانم پیشنهاد خواهم داد.

منبع: