در راستای توسعه تعاملات دو کشور؛ راه اندازی کمیته همکاریهای علمی و فناوری ایران و ونزوئلا

ربات کشاورز: کمیته مشترک همکاریهای علمی و فناوری ایران و ونزوئلا در امتداد همکاری فناورانه دو کشور راه اندازی می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران با «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بولیواری ونزوئلا» تفاهم نامه همکاری منعقد نمودند.
این تفاهم نامه بین گابریلا خمینس رامیرز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا و دکتر امیرحسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به امضا رسید.
هدف این تفاهم نامه ایجاد «مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران- ونزوئلا» و طراحی یک چهارچوب همکاری در حوزه های علمی، فناوری و نوآوری برمبنای برابری، احترام متقابل و منفعت مشترک است.
تسهیل تبادلات دانش و فناوری، تحقیق و توسعه مشترک، توسعه بازار و تولید مشترک در ونزوئلا، همکاری متقابل در پارک های فناوری، برنامه¬های ویژه برای آموزش و تقویت استعدادهای ملی، رشد پروژه های علمی، سرمایه گذاری های مخاطره پذیر مبتنی بر تکنولوژی از اهداف مشترک بین دو کشور در مرکز نوآوری و فناوری ایران و ونزوئلا محسوب می شود.
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ هوش مصنوعی و مکاترونیک؛ پزشکی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی؛ فناوری زیستی؛ فناوری نانو؛ محیط زیست؛ فناوری حمل و نقل؛ صنعت نفت و گاز؛ سرمایه گذاری روی شرکت های دانش بنیان؛ سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان؛ داروهای هسته ای؛ رادیولوژی؛ نهادهای زیستی زمینه های همکاری دو کشور هستند.
در راستای برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزیابی روند اجرائی سازی کارهای این تفاهم نامه کمیته مشترک برای همکاریهای علمی و فناوری تشکیل می شود.
وظیفه کمیته مشترک، ایجاد شرایط سازمانی، حقوقی، فنی و مالی لازم برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه است. کمیته مشترک پروپوزال طرح ها را آماده خواهدنمود و بر هماهنگی جهت اجرای این تفاهم نامه و نظارت بر اجرای آن اهتمام خواهد ورزید.
کمیته مشترک می تواند جلسات خودرا بطور متناوب در جمهوری بولیواری ونزوئلا یا جمهوری اسلامی ایران یا بصورت مجازی برگزار کند.