در گزارش ربات کشاورز اعلام شد؛ صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

به گزارش ربات کشاورز، رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همکاریهای مشترک علم و فناوری بین ایران و ونزوئلا را با عنایت به سفر اخیر رئیس جمهور شرح داد.

امیرحسین میرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با دستاوردها و همکاریهای مشترک علمی و فناوری به کشور ونزوئلا در مسافرت اخیر رئیس جمهور توضیح داد و اظهار داشت: یکی از بحث های جدی دولت در تعاملات بین المللی محور علم و فناوری است و در سفرهایی که بخصوص رئیس جمهور به کشورهای مختلف دارند، علم و فناوری به صورت واضح، مشخص و پررنگ مطرح می شود و خیلی ظرفیتهای خوبی برای توسعه تعاملات علمی و فناوری بوجود آمده است.
ساخت یک مرکز همودیالیز با تجهیزات ایرانی در ونزوئلا
وی اضافه کرد: در مسافرت به ونزوئلا اتفاقات خوبی افتاد؛ شرکت دانش بنیان ایرانی که تولید کننده دستگاه همودیالیز است، چند نمونه از محصولات خویش را ارسال کرده بودند و فرآیند ثبت این دستگاه ها در این کشور شروع شده و مقرر است پس از تأیید، یک مرکز همودیالیز ۵۰ تخت خوابی با تجهیزات ایرانی و ساخت شرکتهای دانش بنیان در ونزوئلا ایجاد شود.
راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز در ونزوئلا
رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن اشاره به این که بین ایران و ونزوئلا جهت راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید هزار دستگاه در سال توافق شد، اظهار داشت: قرار شد تولید این محصول هم ونزوئلا و هم منطقه آمریکای لاتین را پوشش دهد.
صادرات تجهیزات و خدمات دانش بنیان های ایرانی در حوزه فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی
میرآبادی اضافه کرد: انعقاد چندین قرار داد در حوزه ایجاد ایستگاه های توزیع گاز، تجهیزات مخابراتی، فیبر نوری و مبدل های حرارتی به ارزش ۹۰ میلیون دلار از دیگر دستاوردهای این سفر بشمار می رود و قرار شد در حوزه های مذکور، صادرات تجهیزات و خدمات شرکتهای دانش بنیان را داشته باشیم.

مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا راه اندازی می شود
وی بیان نمود: یکی دیگر از مصوباتی که داشتیم، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا بود که محل این مرکز را به مدت ۲۰ سال دولت ونزوئلا به معاونت علمی اختصاص داده و ما سندش را در همین سفر بین مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران و معاونت علم و فناوری ونزوئلا تنظیم کردیم و مقرر است در این مرکز، شرکتهای دانش بنیان ایرانی دفاتری داشته باشند و یا از ظرفیت نمایشگاهی آنجا استفاده نمایند و بتوانند از این ظرفیت برای تولید برخی محصولات استفاده نمایند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تحقیق و توسعه مشترک، توسعه بازار و تولید مشترک در ونزوئلا، رشد پروژه های علمی، سرمایه گذاری های مخاطره پذیر مبتنی بر تکنولوژی را از اهداف مشترک بین دو کشور در مرکز نوآوری و فناوری ایران و ونزوئلا عنوان نمود.

همکاری سازمان یافته بین پارک پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا
وی همکاری مشترک و سازمان یافته بین پارک فناوری پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا را از دیگر موارد مطرح شده در مسافرت رئیس جمهور به این کشور برشمرد و اظهار داشت: همینطور رئیس جمهور ونزوئلا از رئیس جمهور ایران درخواست نمود که مدلهای توسعه اکوسیستم فناوری را در اختیار آنها بگذاریم.

منبع: