رییس پارک فناوری پردیس خبر داد؛ گردش مالی ۵۰ هزار میلیاردی دانش بنیان ها در پارک پردیس

به گزارش ربات کشاورز، رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار هم پیشگیری از خروج ارز صورت گرفته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا در مراسم افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور اظهار داشت: دغدغه مشترک مدیران مراکز رشد یادگیری، الگوگیری و هم افزایی است.
وی اضافه کرد: پارک فناوری پردیس با احساس نیاز فناورانه در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد و بعد از آن با تشکیل ساختارها، تشکیلات و زیرساخت های لازم، در سال ۱۳۸۶ مرکز رشد فناوری نخبگان پارک تأسیس شد.
صفاری نیا اظهار داشت: در کنار مرکز رشد، فضای کار اشتراکی پارک فناوری پردیس با هدف پذیرش افراد و تیم های کوچک استارتاپی هم تأسیس شد تا بعنوان مقدمه حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان، آماده سازی تیم ها را انجام دهد.
رئیس پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به برگزاری دوره های توانمندسازی دانشجویان با هدف آشنایی آنها با زیست بوم نوآوری و فناوری اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ طراحی رویدادهای کارآفرینی در دستور کار پارک فناوری پردیس قرار گرفته است و دانشجویان با زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و بعنوان نیروی انسانی به شرکت ها ورود پیدا کردند.
صفاری نیا اضافه کرد: تأسیس شبکه ملی فن بازار ملی ایران، مرکز شتابدهی نوآوری و کارخانه های نوآوری آزادی و های وی از دیگر اقدامات پارک فناوری پردیس در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور بوده است.
رئیس پارک فناوری پردیس افزود: وصل شدن زیست بوم فناوری و نوآوری به صنعت از نیازهای کشور بود و از سال ۱۳۸۶ نخستین قراردادهای رفع نیاز صنایع در پارک فناوری پردیس منعقد گردید.
وی اظهار داشت: تجربه مدیریت پارک فناوری پردیس بعنوان یک پارک فناوری پیشرو در میان کشورهای اسلامی، در نشست پاکستان عرضه شد. هم چنین برنامه ریزی عرضه این تجربه در کشورهای اندونزی و ازبکستان هم شده است.
صفاری نیا از حضور بیشتر از ۴۵۰ شرکت در پارک فناوری پردیس اطلاع داد و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار هم پیشگیری از خروج ارز صورت گرفته است.
صفاری نیا در انتها اظهار داشت: ۱۷۰ هکتار در ۵ فاز هم اکنون زیر بار فعالیت حدود ۹ هزار نفر است و برنامه ریزی برای توسعه ۳۰۰ هکتاری ناحیه فناوری پردیس در دست اقدام است.
بر اساس این گزارش، نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

منبع: