رییس صندوق نوآوری تاکید کرد؛ کوشش برای تامین استقلال مالی زیست بوم نوآوری از وابستگی دولتی

به گزارش ربات کشاورز، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: این صندوق بدنبال آنست که تامین مالی زیست بوم نوآوری را از وابستگی دولتی رها کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان در جریان بازدید از ناحیه نوآوری شریف، در نشستی با نمایندگان شرکت های دانش بنیان فعال در این ناحیه، زیست بوم نوآوری شریف را یکی از زیست بوم های فعال و توانمند کشور توصیف کرد و اظهار داشت: ناحیه نوآوری شریف، هم بواسطه نیروی انسانی کارآمدی که در اختیار دارد و هم بواسطه ظرفیتهای خوب دانشگاه، در زیست بوم نوآوری کشور فعال گردیده است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این که ۵۵۰ شرکت دانش بنیان درحال فعالیت در عرصه های مختلف فناوری در ناحیه نوآوری شریف هستند، اظهار داشت: نهادهای تامین مالی نیز در این زیست بوم به عنوان جزء مهمی از اکوسیستم دانش بنیان شریف حضور دارند و درحال تامین مالی شرکت های دانش بنیان در وجوه مختلف هستند.
وی اشاره کرد: زیرساخت های بسیار مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی نیز در این زیست بوم فراهم شده و همین طور شبکه سازی کم نظیر دانشگاه شریف توانسته هم افزایی خوبی در توسعه زیست بوم دانش بنیان کشور بوجود آورد.
خیاطیان اظهار داشت: امروز هر دانشگاهی برای تاسیس ناحیه نوآوری باید به اقتضائات خود توجه کند. با این همه بنظر می رسد ناحیه نوآوری شریف باتوجه به سوابقی که دارد، می تواند الگوی سایر دانشگاه های کشور نیز باشد. در ناحیه نوآوری شریف، صندوق نوآوری و شکوفایی تجربه همکاری خوبی داشته و شرکت های این ناحیه نیز حمایت های خوبی را از صندوق دریافت کرده اند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آخر با اشاره به این که تمام تلاش صندوق بر این پایه استوار است که تامین مالی شرکت های دانش بنیان گرفتار مشکل نشود، اشاره کرد: صندوق نوآوری در پی آنست که تامین مالی زیست بوم نوآوری را از وابستگی دولتی رهایی بخشد. در این راستا، با شبکه بانکی کشور و بازار سرمایه وارد همکاریهای گسترده ای شده ایم تا اقدامات موثری را در امتداد ایفای نقش دیگر بازیگران زیست بوم تامین مالی نوآوری سازماندهی نماییم.
در این جلسه مدیران شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در ناحیه نوآوری شریف نیز به طرح مسائل و دغدغه های خود پرداختند و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در موارد مقتضی، دستور پیگیری صادر کرد.
گفتنی است، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بامداد امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه، علاوه بر حضور در نشست مشترک با رئیس دانشگاه صنعتی شریف و رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه، از برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در ناحیه نوآوری شریف بازدید نمود.