سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان خبرداد عضویت جهاددانشگاهی در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی هرمزگان

به گزارش ربات کشاورز، هرمزگان سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان به همراه معاون آموزش و کارآفرینی، معاون فناوری و مرکز رشد این واحد با سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان بامداد امروز (۲۸ تیرماه) در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان با اعلان اینکه با جهاددانشگاهی بیگانه نیستم، اظهار داشت: همواره با این نهاد انقلابی در ارتباط بوده ام و از فعالیت ها و دستاورهای بزرگ آن آگاه هستم و امیدواریم بتوانیم با وجود جهاددانشگاهی هرمزگان در راه توسعه هر چه بیشتر استان گام برداریم.

دکتر مهدی زندیه وکیلی افزود: به منظور بهره گیری از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی، این واحد از جلسه آینده در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی استان عضوی فعال خواهد داشت که بتوان از ظرفیت خوب متخصصین آن استان بهر مند شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان با اعلان اینکه توسعه و آبادانی به ایجاد زمینه اجتماعی نیاز دارد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی استان با ابزارهای فرهنگی که در اختیار دارد می تواند بستر ایجاد زمینه های اجتماعی جهت توسعه استان را فراهم سازد.

وی افزود: هر توسعه ای نیازمند فراهم سازی زمینه اجتماعی و همراهی مردم را دارد و تا وقتی که افراد یک جامعه از فرآینده توسعه پیرامون خودآگاه نباشند همراهی مطلوبی در راه آبادانی و توسعه نخواهند داشت که جهاددانشگاهی در این عرصه هم می تواند نقش موثری ایفا کند.

زندیه وکیلی بر شناسایی پتاسیل های استان تصریح کرد و اضافه کرد: شناسایی ظرفیتهای استان می تواند باعث رشد و پیشرفت آن شود که در این مورد هم جهاددانشگاهی می تواند نقش آفرین باشد.

وی افزود: احصاء مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف استان و عرضه چاره برای آنها از دیگر اقداماتی است که انتظار می رود جهاددانشگاهی به صورت پیش گام و با عرضه برنامه در آنها ورود کند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان هم در این جلسه اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ است.

دکتر احمد زاهری به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این که جهاددانشگاهی یک نهاد نیست، یک فرهنگ و حرکت است اشاره نمود و اضافه کرد: بر طبق این فرموده مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی یک فکر و اندیشه است که بسط و گسترش آن در مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و جامعه، منشاء خیر و برکت و رشد و پیشرفت در کشور می شود.

به گفته وی، یکی از علل موفقیت مجموعه جهاددانشگاهی، تجربه سازمان موفق در عملیاتی کردن دانش در رشته های مختلف دانشگاهی و کاربردی کردن آن برای خدمت به جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه سراسری جهاددانشگاهی در همه استان ها و خوشنامی این مورد در کشور، عامل توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسؤلان دلسوز نسبت به فعالیتهای جهاددانشگاهی است.

زاهری ظرفیتهای قانونی و ساختار منعطف این نهاد عمومی در حوزه علم و فناوری را یکی از توانمندی های دیگر جهاددانشگاهی دانست و اظهار داشت: این مهم، باعث آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت های ویژه و تعیین شده از جانب مسؤلان در سرتاسر کشور شده است.

منبع: