در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ بومی سازی مواد شیمیایی بهسازی آب های صنعتی

ربات کشاورز: فعالان یک شرکت دانش بنیان با فعالیت در حوزه ارتقای کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده در آب های صنعتی، موفق شدند نیاز کشور به واردات این مواد را برطرف کنند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، زیبا محمدیان فرد مدیر ارشد واحد لابراتوار یک شرکت دانش بنیان با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور در عرصه مواد شیمیایی کاربردی آب عنوان کرد: شرکت تولیدی دانش بنیان محافظان بهبود آب، در حوزه بومی سازی مواد شیمیایی بهسازی آب های صنعتی فعالیت می کند.
این فعال فناور، به تعدادی از تولیدات این شرکت اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر تولید و ارائه محصولاتی از قبیل بازدارنده های خوردگی و رسوب، بایوساید و بایو دیسپرسانت و… خدماتی از قبیل فروش ابزار دقیق و انواع کیت های شناسایی آزمایشگاهی، تامین و توزیع مواد اولیه در سطح کشور، ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره، آموزش مهندسین و کارشناسان حوزه های مختلف کنترل خوردگی و رسوب در صنایع از کارهای این شرکت دانش بنیان محسوب می شود.
محمدیان فرد، با اشاره به توانمندی در ارزیابی کیفی و آزمایش های مرتبط، عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ نفر در مجموعه محافظان بهود آب مشغول به فعالیت هستند؛ بیش از ۵۰ نفر از آنان فارغ التحصیلان مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند که در قالب متخصص و کارشناس به صنایع مختلف کشور خدمت ارائه می کنند.
وی با اشاره به تولید انواع مواد بازدارنده خوردگی و رسوب، تولید آنتی فوم های صنعتی و همین طور تولید تعدادی از مواد اولیه صنعتی اضافه کرد: امکان ارائه خدمات ازمایشگاهی در دامنه کاری تعریف شده در کنار خدمات مشاوره، فروش کیت های میکروبی برای انجام تحقیقات اکادمیک از دیگر خدمات محافظان بهبود آب محسوب می شود.
این فعال فناور، با اشاره به ارتباط هر چه بیش تر صنعت و دانشگاه و تجهیز هر چه بیشتر لابراتوار های تحقیقاتی صنعتی و دانشگاهی، عنوان کرد: با ارائه خدمات آزمایشگاهی با هزینه های منطقی، تسهیل واردات تجیهزات و فناوری های جدید، فرهنگ سازی و جلب اعتماد صنایع مادر جهت پذیرش محصولات جایگزین و نیز بستر سازی جهت جلوگیری از مهاجرات افراد متخصص و دانشگاهی می توان رشد اقتصاد دانش بنیان و پیشرفت فناوری ها را شاهد بود.