جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان، طرح جهاد دانشگاهی به مجلس برای تسهیل پرداخت هزینه درمان ناباروری

به گزارش ربات کشاورز، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی ضمن اشاره به اینکه این نهاد از مجموعه های پیشرو و فعال در حوزه ارائه خدمات درمان ناباروری در کشور است، اظهار داشت: جهاددانشگاهی طرحی را به مجلس شورای اسلامی عرضه کرده تا در صورت تصویب هر زوج نابارور در یکی از مراکز درمان ناباروری بتواند از بودجه های حمایتی که دولت اختصاص داده بهره مند شوند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد از سازمان های پیشرو و فعال در عرصه عرضه خدمات درمان ناباروری در کشور است اظهار داشت: این سازمان در نخستین سالهای ایجاد مراکز درمان ناباروری با راه اندازی پژوهشگاه رویان و سپس پژوهشگاه ابن سینا نسبت به عرضه خدمات درمان ناباروری همت گمارد.
وی به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد اظهار داشت: امروزه قریب یک سوم دوره های درمان ناباروری کشور بر عهده مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی بوده که از گسترش جغرافیایی مطلوبی هم در کشور برخوردارست.
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی افزود: با توجه به این که درمان ناباروری در تمام دنیا مستلزم بهره برداری از مواد مصرفی، محیط های کشت، ابزار و تجهیزات با تکنولوژی بالا و گرانقیمت است، بنابراین لازم است بهترین تکنولوژی ها و ابزار درمان ناباروری برای متخصصان این مراکز تامین گردد.
دکتر صادقی تبار با اشاره به اینکه بهره برداری از تکنولوژی های نوین شانس موفقیت درمان ناباروری را بالا می برد، اظهار داشت: لیکن پوشش های بیمه ای و حمایت های مالی و اقتصادی دولت و سیستم های حمایتی می تواند در سهل و آسان کردن دریافت این خدمات برای زوجین نابارور راهگشا باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه سازمان های بیمه گر با ادعای پوشش ۹۰ درصدی برای هزینه های درمان ناباروری اطلاع رسانی ناصحیحی را در رسانه ها انجام می دهند. در صورتیکه این پوشش با فرآیند پیچیده و پرپیچ و خمی در اختیار بیماران قرار می گیرد و خیلی از بیماران در مراکز مختلف درمانی بایستی بعد از پرداخت هزینه با جمع آوری اسناد خسارت سرپایی به سازمان های بیمه گر مراجعه نموده و قسمتی از هزینه های پرداختی خویش را دریافت نمایند.
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی اشاره کرد: در این رابطه جهاددانشگاهی طرحی را به مجلس شورای اسلامی عرضه کرده است تا در صورت تصویب با فرآیند سهل و آسانی به هر زوج نابارور با ثبت کد ملی و شناسه شناسایی خود در یکی از مراکز درمان ناباروری بتواند از بودجه های حمایتی که دولت مختص کرده است بهره مند شده و این مبلغ که بخش عمده ای از هزینه های درمان را پوشش می دهد مستقیماً به حساب مرکز ارائه دهنده خدمات واریز شود. در این صورت دریافت خدمات بسیار سهل و آسان می شود.
وی با اشاره به اینکه حدود سه و نیم میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و تعداد دوره های درمان ناباروری در کل کشور کمتر از ۱۳۰ هزار دوره در هر سال است، اظهار داشت: این فاصله عمیق و زیاد بین درمان ناباروری انجام شده در کشور با جمعیت نابارور حاکی از آنست که تعداد بسیار زیادی از زوجین در انتظار و چشم به راه داشتن فرزند خود هستند.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر صادقی تبار در آخر اظهار داشت: عرضه خدمات درمان ناباروری بصورت سهل و ساده در مراکز درمانی جهاددانشگاهی به نحوی که زوجین بدون پیچیدگی های اداری بتوانند از خدمات درمان ناباروری و پوشش های مالی بیمه ای برخوردار شوند می تواند نوید امیدبخشی برای زوجین نابارور باشد.

منبع: