سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان: تمام ظرفیتهای جهاددانشگاهی برای توسعه هرمزگان پای کار خواهد آمد

ربات کشاورز: هرمزگان سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان به همراه هیئت رئیسه این واحد در جلسه تخصصی با مدیرعامل و متخصصان اجرائی، بازرسی و تعمیرات پالایشگاه گاز سرخون و قشم دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر احمد زاهری بامداد امروز (سوم مردادماه) در این جلسه با اعلان اینکه بدنبال افزایش ارتباط جهاددانشگاهی استان با شرکت پالایشگاه گاز سرخون و قشم هستیم، عنوان کرد: جهاددانشگاهی هرمزگان امروز بدنبال حضور مؤثر تک تک معاونت ها، اعضای هیئت علمی، دانش آموختگان و شرکت های فناور خود در کنار صنعت است و با همه اعتبار خود حامی این ارتباط و قراردادهای منعقده خواهد بود.

وی با توضیح تعدادی از طرح های جهاددانشگاهی و بهره گیری از ظرفیتهای سایر واحدهای جهاددانشگاهی در کشور، عنوان کرد: جهاددانشگاهی هرمزگان در اولین مرحله بصورت بومی و منطقه ای بدنبال اجرای طرح های خود است و در صورت نیاز، تمام ظرفیت جهاددانشگاهی در کشور به عنوان یک ید واحد پای کار خواهد آمد.

زاهری با اظهار امیدواری از این که این رفت و آمدها و پیگیری ها منتج به ثمرات و برکات برای هر دو مجموعه و در نهایت استان و تبع آن کشور شود، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در هرمزگان امروز بدنبال این است تا با همه توان و قدرت رسالت ها و ماموریت های خودرا به نحو احسن انجام دهد و در حل مسائل استان خصوصاً صنایع ایفای نقش کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم نیز در این جلسه، با تأکید بر نقش ارتباط موثر صنایع و دانشگاه اظهار داشت: بدون شک ارتباط کارآمد در گرو توسعه همکاری در امتداد نیازمندی های جامعه است.

پارسا پروین، توجه به تامین و ساخت قطعات توسط شرکت های داخلی اشاره و بیان کرد: صنعت گاز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهدافی نظیر رهایی از وابستگی، صرفه جویی در عرصه انرژی، رسیدن به قله های خودباوری، توسعه بخشی و خوداتکایی قدمهای بسیار مهمی برای خودکفایی در بخش ساخت قطعات و کالای مورد نیاز صنایع گازی برداشته است.

وی بومی سازی تولیدات علمی را یکی از با اهمیت ترین سیاست های نظام صنعت دانست و اظهار داشت: خیلی از قطعات، تجهیزات و سایر سخت افزارها و نرم افزارهای صنعتی امروز به دست دانشگاهیان و افراد متخصص در داخل کشور تولید و انبوه سازی می شود.

پروین عنوان کرد: ساخت قطعات توربین در کشور به طور صد درصد ایرانی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای متخصصان کارآمد و توانمند داخلی در پالایشگاه گاز سرخون و قشم مورد بهره بری قرار گرفته است.