معاون مرکز تعاملات بین­ المللی علم و فناوری خبر داد؛ ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان ایرانی خارج از کشور در ۸ سال اخیر

به گزارش ربات کشاورز، معاون مرکز تعاملات بین­ المللی علم و فناوری اظهار داشت: در هشت سال قبل حدود ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان خارج از کشور داشته ایم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز تعاملات بین المللی علم و تکنولوژِی، رویداد «تور فناورانه نمایشگاه صنعت ساختمان» را برگزار کرد.

این رویداد با هدف آشنایی و پیوند متخصصان خارج از کشور با صنایع فعال و متخصصان داخل کشور در عرصه ساختمان و البته استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در امتداد رفع نیاز و چالش های فناورانه موجود در صنایع اجرا شد.
روز دوم این رویداد با حضور سیدعلی حسینی، معاون دفتر گسترش روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و تکنولوژِی، متخصصان خارج از کشور و چند تن از صاحبان صنایع فعال در عرصه ساختمان اجرا شد.
در ابتدا حسینی با بیان این مساله که هشت سال پیش برنامه «connect» با هدف استفاده از ظرفیت متخصصان خارج از کشور راه اندازی گردید، اظهار داشت: ما در هشت سال قبل حدود ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان خارج از کشور داشته ایم. امسال هدف اصلی ما اتصال متخصصان خارج از کشور با شرکت های دانش بنیان داخلی و همین طور فعالیت مستقیم خود این افراد در کشور بوده است.
وی با اشاره به تلاش معاونت برای هموار کردن مسیر این همکاری، اضافه کرد: اتفاق خوبی که در سال قبل رخ داد درباره ی مساله سربازی بود. خیلی از اساتید دانشگاه یا متخصصان ایرانی که خارج از کشور فعالیت می نمایند، به سبب مشغله کاری که خارج از کشور دارند، امکان گذراندن دوره سربازی در داخل کشور را ندارند. ما مجوزی را کسب کردیم که برمبنای آن این عزیزان می توانند پروژه ای تعریف کنند و با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی، آنرا پیش ببرند. در این صورت فرد می تواند دوره سربازی خودرا در خارج از کشور، سپری کند.

حسینی در آخر با اشاره به نتایج مثبت رویداد «ایران هلث» که قبل از این برگزار شده بود، اضافه کرد: تلاش ما بیشتر در خصوص این است که مسیر دانش را به سمت صنایع هموار نماییم و پروژه های دانشگاهی هم اکنون از اهمیت کمتری برخوردار می باشند.
در پایان تور نیز متخصصان به بازدید از دستاوردهای ارائه شده در خانه نوآوری و فناوری ایران در عرصه ساختمان پرداختند و سپس از غرفه های منتخب نمایشگاه صنعت ساختمان دیدن کردند.

منبع: