معاون علمی رئیس جمهور: دستاوردهای حوزه سلامت و درمان از محورهای تعاملات بین المللی است

به گزارش ربات کشاورز، معاون علمی رئیس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور در تمام سفرها و دیدارهای بین المللی، به حوزه علم و فناوری بخصوص حوزه های سلامت، درمان و تجهیزات پزشکی بعنوان یکی از محورهای مذاکرات توجه دارند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیست وچهارمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل و نوزدهمین کنگره فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان، با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و در سالن همایش های پژوهشگاه رویان برگزار گردید.
دهقانی در این مراسم، ضمن اشاره به اینکه رویان محل تجمع و تکثر دانشمندان افتخارآفرین است، اظهار داشت: این دانشمندان نه فقط در ایران بلکه در سطح جهان افتخارآفرینی کرده و درخشیده اند و وظیفه خویش را ادای ادب و احترام به آنان می دانم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، رویان را یک دانشگاه و الگوی تکثیر فضای تحقیقاتی، علمی و انقلابی دانست و اضافه کرد: این پژوهشگاه از ارزشمند ترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی به حساب می آید که به مدد تلاش و همت مردی خداباور و ایران باور، در دل جهاد دانشگاهی، شکل گرفت. این پژوهشگاه در خیلی از حوزه ها همچون سلول های بنیادی جزو پیشتازان و جریان سازان اصلی کشور به حساب می آید و افتخارات بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است.
دهقانی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان از مهم ترین سرمایه های کشور به حساب می آید، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان و سایر پژوهشگاه ها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی همچون این سینا و معتمد، از ظرفیت ها و سرمایه های پرارزش این کشور هستند که مهم ترین دارایی آنها، نیروی انسانی توانمند، متواضع و تلاشگری است که بیشتر از آنچه که تلاش هایشان دیده شود، فعالیت می نمایند. وظیفه خودمان می دانیم که حمایت های لازم را از آنان صورت دهیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، حوزه پزشکی و سلامت را یکی از عرصه های پیشتاز و جریان ساز کشور دانست و اظهار داشت: روند رو به پیشرفت و دستاوردهای پرارزش در حوزه پزشکی و سلامت، سبب شده است ایران بعنوان یک قدرت در این عرصه مطرح باشد. تلاش مستمر چندین ساله زمینه ساز این موفقیت بوده است و امیدوارم این روند رو به پیشرفت، با برطرف شدن کم توجهی ها و کم مهری هایی که به جامعه پزشکی و سلامت می شود با قدرت بیش تری ادامه یابد.
دهقانی دیپلماسی علم و فناوری را یکی از ارکان تعاملات بین المللی دولت دانست و اضافه کرد: رئیس جمهوری محترم در تمام سفرها و دیدارهای بین المللی، به حوزه علم و فناوری بعنوان یکی از محورهای مذاکرات توجه دارند و تمرکز اصلی این گفت وگوها حوزه سلامت، درمان و تجهیزات پزشکی است.
در بخش دیگری از این مراسم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از ملک حسینی، پیشکسوت علم پیوند در ایران، عباس افلاطونیان پیشکسوت حوزه پزشکی تولید مثل و فریدون مهبودی پیشکسوت علم زیست فناوری دارویی تجلیل شد.
گفتنی است بیست و چهارمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل، نوزدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و هجدهمین سمینار پرستاری مامایی رویان از هفتم شهریورماه سالجاری شروع به کار کرده است و تا دهم شهریورماه ادامه می یابد.

منبع: