بارش باران ورعد و برق در بعضی استانها

ربات کشاورز: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، وقوع رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: دوشنبه (۱۵ آبان ماه) در مناطقی از جنوب کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. در سایر مناطق کشور جوی نسبتا آرام و پایدار مستقر است.
ایشان سپس اظهار داشت: سه شنبه (۱۶ آبان ماه) با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش باران رخ می دهد. در گلستان بارندگی شدت خواهد داشت.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه (۱۷ آبان ماه) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت. در این روز وزش باد در نوار شرقی بیشتر می شود علاوه بر آن در نیمه شرقی خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد.
ایشان سپس اظهار داشت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران انتظار می رود. پنجشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. در اواخر وقت ابرناکی و وزش باد شمالی در سواحل غربی دریای خزر شروع می شود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه در شرق اردبیل و استانهای گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.
بگفته ضیاییان روز چهارشنبه در شرق کشور وقوع وزش باد شدید و پدیده گردوخاک محتمل خواهد بود.
وی افزود: خلیج فارس در دو روز آینده و دریای خزر از پس از ظهر سه شنبه و روز چهارشنبه مواج پیش بینی می شود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۶ آبان ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی، از پس از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی (۱۷ آبان ماه) کمی ابری، در بعضی ساعت ها غبار محلی با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ آبان ماه) اهواز با دمای ۳۱ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم ترین و زنجان با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: