هشدار عضو شورای شهر تهران درباره ی خشک شدن ۱۲ هزار درخت در سه بوستان جنگلی پایتخت

ربات کشاورز: عضو شورای شهر تهران درباب خشک شدن ۱۲ هزار اصله درخت در سه بوستان جنگلی پایتخت تذکر داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، ناصر امانی بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اعلان اینکه هفته گذشته در شعبه ای که من در کمیسیون ماده ۷ در آن فعال هستم پرونده ای وصول شد که در آن شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان بوستان ها از پیمانکار بوستان سرخه حصار شکایت داشتند و ادعا کردند که پیمانکار سبب خشک شدن ۱۵۵۳ اصله درخت شده است، اظهار داشت: در شکایت شهرداری آمده بود که محیط بن این درختان خشک شده، ۴۵ تا ۱۳۲ سانتیمتر بود و درخواست کرده بودند که برای پیمانکار جریمه ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شود.
وی با اعلان اینکه از پیمانکار سوال کردم که برای چه مدت مسئولیت نگهداری از بوستان سرخه حصار را داشت که عنوان نمود یک سال است که در این بوستان فعال است و از وی در مورد اهلیتش پرسیدم و عنوان نمود که از سازمان جنگل بانی مجوز دارد و گرید و رتبه ۲ را نیز دارد، افزود: وقتی از او پرسیدم که آیا پزشکان گیاه شناسی تان پیش از تحویل درختان آنها را معاینه کرده بودند یا نه؟ پاسخ داد که من این کار را نکردم. فقط با خودرویم دوری زده و پس از آن قرارداد را امضا کردم و امروز هم می گویند که موجب خشک شدن ۱۵۰۰ درخت شده ام.
وی با اعلان اینکه درختان زیادی در بوستان سرخه حصار منطقه ۱۳، لویزان منطقه ۴ و بوستان چیتگر واقع در منطقه ۲۲ خشک شده اند، اظهار داشت: جمعا در این سه بوستان ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده اند که یک فاجعه است. ما برای هر درختی که شهروندان قطع کنند گاهی حدود یک میلیارد جریمه در نظر می گیریم و این درختان ریه های تنفسی شهر هستند.
وی با اعلان اینکه سازمان بوستان ها اعلام نموده که کاهش بارندگی، تغییر اقلیم، شیوع آفت سوسک پوست خوار و عدم وجود منابع پایدار منجر به خشک شدن این درختان شده است، اظهار داشت: طبق آماری که از اداره کل منابع طبیعی تهران برمبنای طرح چکش زنی گرفتیم باید بگویم تعداد کل درختان خشک شده سرخه حصار ۴۳۵۰ اصله، لویزان ۷۲ اصله و چیتگر ۷۹۸۱ درخت است که پس از پیگیری های انجام شده اداره منابع طبیعی پس از یک سال مجوز داده تا برخی از این درختان خشک شوند که در پارک سرخه حصار ۳۱۴۱ درخت، در لویزان ۷۲ اصله درخت و در بوستان چیتگر ۸۱۲ درخت قطع می شوند و از بوستان ها خارج می شوند.
وی با اعلان اینکه لازم است که شهرداری گزارشی از این درختان خشک شده بدهد، اظهار داشت: در مورد تعداد دقیق درختان آفت زده و خشک شده آمار غیر رسمی وجود دارد و لازم است که شهرداری گزارشی به شورای شهر ارائه بدهد.

منبع: