با حضور معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد افتتاح خانه فناور محیط زیست استان قم

ربات کشاورز: قم خانه فناور محیط زیست استان قم امروز ۱۸ آبان ماه با حضور معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست استان در پارک علم و فناوری راه اندازی شد.

دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان صیانت از محیط زیست کشور در حاشیه آیین افتتاح خانه فناور محیط زیست استان قم که امروز ۱۸ آبان ماه برگزار گردید، اظهار داشت: نبود ارتباط مؤثر با پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان یکی از حلقه های مفقوده محیط زیست بوده است که در همین راستا ایجاد بستر بهره گیری از دانش متخصصین و محصولات بومی دارای فناوری در دستور کار دولت مردمی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس، بعد از بررسی های کارشناسی انجام شده به طرح ایجاد خانه فناور محیط زیست رسیدیم که بنا داریم ان شاءالله در کلیه استانهای کشور این مجموعه ها را راه اندازی نماییم تا محل پیوند مستمر با فناوران و شرکت های دانش بنیان باشد.

مرادی عنوان کرد: امیدواریم فعال شدن این خانه فناور، زمینه استفاده از خلاقیت جوانان و ظرفیت بالای شرکت های فناور و دانش بنیان خوب استان قم در مدیریت و بهبود اوضاع بغرنج محیط زیست را فراهم آورد.

آماده برگزاری رویدادهای ماموریت محور در عرصه محیط زیست هستیم

در ابتدای این جلسه، دکتر خیرالله رهسپار فرد، رییس پارک علم و فناوری استان قم نیز طی گزارش مختصری از آخرین وضعیت زیست بوم فناوری و نوآوری استان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۷ هسته و شرکت فناور در مرکز نوآوری، مراکز رشد و مدیریت موسسات و بازاریابی پارک علم و فناوری استان عضویت دارند که در سال قبل بیش از هزار میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۶ میلیون دلار صادرات فناورانه و دانش بنیان داشته اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، استان قم با ۱۶۰ شرکت دارای مجوز دانش بنیان در رتبه هفتم قرار گرفته است و با احتساب شرکت های غیرپارکی اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان قم فعالیت دارند که ظرفیت بالای زیست بوم فناوری و نوآوری استان را نشان میدهد.

رهسپار فرد اشاره کرد: زیست بوم قم آمادگی ورود جدی به حل مسائل در عرصه های مختلف را دارد و به نظر من پی ریزی و برگزاری رویداد فناورانه ماموریت محوری مثل “تانا” در موضوعات محیط زیست می تواند یکی از اقدامات مثبت و مشترک در خانه فناور محیط زیست استان باشد که در آن ضمن شناسایی و احصاء مسائل مربوطه اهتمام می شود تا با هم رسانی زمینه انعقاد قرارداد بین متقاضی و صاحب فناوری فراهم آید.

منبع: