کشف سه لاشه کل و قوچ از گروه پنج نفره شکارچیان پرور

ربات کشاورز: سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری تیم پنج نفره شکارچیان بدون مجوز در منطقه حفاظت شده پرور که در رویارویی با پلیس قصد متواری شدن داشتند، آگاهی داد.
سرهنگ سید علی میراحمدی شامگاه گذشته نوزدهم آبان بااعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی فولادمحله شهرستان مهدیشهر با انجام کار اطلاعاتی در خصوص اینکه یک گروه شکارچی در منطقه پرور مبادرت به شکار بدون مجوز کرده و قصد دارند از مسیر های فرعی از حوزه استحفاظی استان بیرون بروند، پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قراردادند.
وی ادامه داد: ماموران در این رابطه ضمن هماهنگی با اداره محیط زیست با تشکیل تیمی به محل اعزام و بعد از چند ساعت تعقیب و مراقبت های لازم عاقبت شکارچیان را با دو دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و سمند مشاهده و به رانندگان دستور توقف دادند.
این مسوول ارشد انتظامی افزود: راننده و سرنشینان خودرو ها بدون توجه به دستور پلیس مبادرت به فرار کردند که در یک اقدام ضربتی، خودرو ۲۰۶ با سه نفر سرنشین متوقف و با هماهنگی به عمل آمده با پاسگاه همجوار در استان مازندران، خودرو سمند متواری شده نیز به همراه راننده توقیف شد.
سرهنگ میراحمدی بیان کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، سه لاشه قوچ و کل کوهی، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی ۵ تیر، یک دستگاه دوربین چشمی، ۳ کیلوگرم ساچمه و مقادیری تجهیزات شکار کشف و ضبط شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اعلان اینکه یکی از وظایف پلیس حفظ و حراست از طبیعت است، اشاره کرد: پلیس با تمام توان و با اقتدار برای جلوگیری از نابودی گونه های درحال انقراض و مقابله همه جانبه با شکارچیان بدون مجوز اقدام می کند.

منبع: