کاهش کیفیت هوا در ۵ شهر پرجمعیت کشور طی ۵ روز آتی

ربات کشاورز: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کرج، تهران، اراک، اصفهان و تبریز طی پنج روز آینده آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره ی شرایط جوی کشور طی امروز جمعه ۱۰ آذر، اظهار داشت: طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است که سبب افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کرج، تهران، اراک، اصفهان و تبریز می شود.

بگفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز در سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد و طی ساعات پس از ظهر در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: پس از ظهر شنبه و یکشنبه در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

ضیاییان همین طور در بخش دیگر سخنان خود درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا شنبه (۱۱ آذر ماه) صاف، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۲ آذر ماه) صاف، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا و پس فردا (۱۱ و ۱۲ آذر ماه) بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۴- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: